سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت سایت های مجازی در حوزه مسکن، گفت: فعالیت این سایت ها مفید بوده و به از بین بردن واسطه ها در خرید و فروش مسکن می انجامد. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سایت های […]

سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن فعالیت سایت های مجازی در حوزه مسکن، گفت: فعالیت این سایت ها مفید بوده و به از بین بردن واسطه ها در خرید و فروش مسکن می انجامد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سایت های مجازی در حوزه مسکن خریدار و فروشنده واقعی می توانند بهم متصل شوند، افزود: حذف واسطه گری در معاملات مسکن خود عاملی برای نظارت بر وضعیت بازار است.

امکان مقایسه قیمت ها در سایت های مجازی مسکن

وی با تاکید بر اینکه در سایت های مجازی مردم می توانند به راحتی قیمت ها را مقایسه کرده و به انتخاب نهایی دست بزنند، تصریح کرد: این نوع سایت ها ابزار خوبی برای معاملات مسکن است؛ اما نباید از این حقیقت نیزغافل شویم که اکنون بیشترین استفاده از آن ها از سوی مشاوران املاک صورت می گیرد.

بهادری با بیان اینکه مدیریت قیمت ها در سایت های مجازی مسکن از سوی مشاوران املاک تبعاتی نیز به همراه داشته است، گفت: بخشی از علت حبابی شدن نرخ ها در بازار مسکن همین سایت های مجازی هستند.

نظارتی بر فعالیت سایت های فعال در حوزه مسکن وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر عملکرد این نوع سایت ها وجود ندارد، افزود: ضعف نظارت خود منجر به بروز تخلفاتی نیز می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تشدید نظارت ها بر عملکرد سایت های مجازی می تواند از گرانی در بخش مسکن به صورت اعمال سلیقه جلوگیری کند، تصریح کرد: باید وزارت راه و شهرسازی یا ارگان دیگر مرتبط با این بخش نظارت ها را بر این فعالیت ها حاکم کند.

  • منبع خبر : تابناک