سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، مقاوم سازی خانه های روستایی اردبیل را به عنوان یکی از مهم ترین برنامه هایش معرفی کرد و از مقاوم سازی ۵۲ درصدی، معادل ۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی، خبر داد. وی بیان کرد از آن جا که بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در ۱۷ […]

 

سبحانی، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، مقاوم سازی خانه های روستایی اردبیل را به عنوان یکی از مهم ترین برنامه هایش معرفی کرد و از مقاوم سازی ۵۲ درصدی، معادل ۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی، خبر داد.

وی بیان کرد از آن جا که بیش از ۱۲۰ هزار خانوار در ۱۷ هزار روستای اردبیل زندگی می کنند اهمیت مقاوم سازی غیرقابل انکار است و با تأکید بر این که کماکان ۳۴ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم وجود دارد، لازمه پیشرفت و توسعه این طرح را همکاری بیشتر بانک ها با ارائه تسهیلات مناسب و استقبال گسترده تر مردم دانست.

ایشان بیان کردند ۷۰ میلیارد ریال به مقاوم سازی ۳۵۰ منزل روستایی استان اردبیل اختصاص داده شده که بهره برداری از آن ها تا پایان هفته دولت به شکل نمادین صورت خواهد گرفت.

سبحانی فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت مقاوم سازی واحد های مسکونی را جزئی تر تشریح کرد و این طور گفت: مبلغی که به آن اشاره شد جهت بازسازی خانه های روستایی آسیب دیده در اثر حوادث غیر مترقبه ای چون سیل و زلزله در استان اردبیل بوده است و سیل مشگین شهر در سال ۹۳، کوثر و خلخال در سال ۹۶ و زلزله سال ۹۵ در دو شهرستان بیله سوار و پارس آباد را به عنوان نمونه نام برد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد علاوه بر بازسازی ساختمان های آسیب دیده در این استان، تلاش هایی نیز در راستای مقاوم سازی روستا های سانحه دیده شهر بم و براوات استان کرمان در سال ۸۲ صورت گرفته که تعداد خانه های مقاوم سازی شده در آن سال به ۳ هزار و ۸۱۱ عدد می رسید.

سبحانی اشاره ای هم به اقدامات انجام شده پس از زلزله اخیر که بیش از ۱۹ روستای شهرستان اهر واقع در آذربایجان شرقی را لرزاند، داشت و اذعان نمود حدود یک هزار و ۵۲۰ خانه سانحه دیده در این منطقه تاکنون مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند. وی مقاوم سازی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ منزل مسکونی غیر مقاوم روستایی در شهرستان سر پل ذهاب استان کرمانشاه را به عنوان یکی از برنامه های در دست انجام و فعالیت های آتی معرفی کرد.

 

  • منبع خبر : تسنیم نیوز