به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان، حجت فرضی پور، همزمان با هفته دولت سال جاری، ۴ هزار و ۸۵۵ پروژه بهسازی مسکن روستایی گیلان به بهره برداری خواهد رسید. فرضی پور تصریح کرد اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، اعتباری بالغ بر ۸۷۴ میلیارد ریال برای پیاده سازی ۴ هزار و […]

به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان، حجت فرضی پور، همزمان با هفته دولت سال جاری، ۴ هزار و ۸۵۵ پروژه بهسازی مسکن روستایی گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

فرضی پور تصریح کرد اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، اعتباری بالغ بر ۸۷۴ میلیارد ریال برای پیاده سازی ۴ هزار و ۸۵۵ پروژه بهسازی مسکن روستایی در استان گیلان در نظر گرفته که در هفته دولت از آن رونمایی خواهد شد.

وی با تأکید بر این که اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نهادی عمومی است و خدمت به مردم را مسئولیت خویش می داند بار دیگر تکرار کرد همزمان با هفته دولت از طرح های ارزشمندی به خصوص در سطح روستا های استان گیلان پرده برداشته خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان، این طور ادامه داد: پروژه هادی پس از طراحی، توسط کارشناسان مورد بازنگری قرار گرفت و سپس با اختصاص هزینه ۷۰ میلیارد ریالی اجرای آن در ۷۶ روستای استان به مرحله اجرا رسید.

وی پیرامون جزئیات این پروژه نیز صحبت کرد و تشریح نمود این طرح ساخت پیاده رو ها، زیر سازی و آسفالت نمودن جاده ها و خیابان های خاکی، ساخت دیوار ها و احداث پل های محکم را شامل می شود.

فرضی پور هزینه لازم برای ساخت راه ها و اجرایی نمودن پروژه های عمرانی در قالب طرح هادی روستایی را در سال جاری معادل ۵۵۳ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد با این هزینه ۱۵۸ پروژه به مرحله بهره وری رسیده اند.

ایشان هزینه طرح هایی که قرار است در هفته دولت افتتاح گردند را برآورد نمود و این طور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، برای پیاده سازی پروژه های عمرانی در روستا ها و شهر هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، یک هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال اعتبار کنار گذاشته است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز