یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی تهران در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ به طور متوسط با قیمت ۷۴ میلیون ریال در بنگاه های معاملاتی خرید و فروش شد. با استناد به ارقام و گزارشاتی که از سمت بانک مرکزی اعلام شده، شمار واحد های مسکونی خرید و فروش شده در ماه مرداد سال جاری تنها […]

یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی تهران در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ به طور متوسط با قیمت ۷۴ میلیون ریال در بنگاه های معاملاتی خرید و فروش شد.

با استناد به ارقام و گزارشاتی که از سمت بانک مرکزی اعلام شده، شمار واحد های مسکونی خرید و فروش شده در ماه مرداد سال جاری تنها ۱۲ هزار عدد بوده است که نشان از رکود جدی معاملات مسکن دارد. بانک مرکزی اعلام کرده این رقم به نسبت آن چه در تیرماه امسال گزارش شده با کاهش ۱۱٫۲ درصدی همراه بوده ضمن این که مساکن معامله شده در مرداد ماه سال پیش، ۳۳٫۲ درصد بیش از این مقدار بوده است.

یک متر مربع زیربنا از واحد های مسکونی تهران در مرداد ماه امسال با قیمت ۷۴ میلیون ریال معامله شده که به نسبت تیر سال جاری و مرداد سال گذشته به ترتیب ۶٫۱ و ۶۲٫۱ درصد افزایش قیمت داشته است.

این گزارش آماری، توسط بانک مرکزی و با استناد به ارقامی که در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شده گردآوری شده است.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین