طرح ویژه مسکن، با هدف تحقق آرزوی صاحب خانه شدن توسط بانک ملی ایران مطرح شده است. طبق این طرح شما همزمان با سپرده کردن پول خود قادر به دریافت وام ساخت و خرید مسکن هستید. با توجه به اخبار منتشر شده طی روز های اخیر مبنی بر رکود بی سابقه بازار مسکن، طرح جدید […]

طرح ویژه مسکن، با هدف تحقق آرزوی صاحب خانه شدن توسط بانک ملی ایران مطرح شده است. طبق این طرح شما همزمان با سپرده کردن پول خود قادر به دریافت وام ساخت و خرید مسکن هستید.

با توجه به اخبار منتشر شده طی روز های اخیر مبنی بر رکود بی سابقه بازار مسکن، طرح جدید بانک ملی ایران می تواند گامی مؤثر در راستای رونق بازار مسکن باشد. با وجود این طرح، متقاضیان وام با گزینه های بیشتری جهت اخذ تسهیلات بانکی روبرو هستند. نیمه دی ماه سال ۹۶ برای نخستین بار از این طرح رونمایی شد، سپس اوراق آن در سه نماد در اردیبهشت ماه سال ۹۷ وارد بازار فرابورس گردید، و تسهیلاتش اولین بار در خرداد سال جاری به یکی از افراد متقاضی پرداخت گردید.

چنانچه شما عجله ای برای خرید یا ساخت مسکن نداشته باشید، طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران می تواند فرصت خوبی باشد. استفاده از این طرح بدین شکل است که فرد متقاضی به ازای هر یک ماهی که از سپرده گذاری ۱۸۲ میلیون ریال از پولش در بانک می گذرد می تواند یک برگ اوراق حق تقدم جهت استفاده از وام مسکن دریافت نماید. لازم به توضیح است که هر برگ اوراق دریافتی معادل ۵ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۷٫۵ درصدی است و سود سالیانه اختصاص داده شده به پول سپرده متقاضی ۱۰ درصد می باشد.

آن چه استقبال افراد از این طرح بانک ملی ایران را رقم زده دریافت همزمان سود ۱۰ درصدی پول سپرده و تسهیلات ۱۷٫۵ درصدی است. اهمیت طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، آن جا برجسته تر می گردد که متوجه شویم برای ارائه تسهیلات بانکی سن بنا در نظر گرفته نمی شود و حتی اخذ تسهیلات بانکی نیز الزامی نیست.

این درحالی است که در گذشته افرادی که پول خود را سپرده می کردند ناچار به دریافت تسهیلات بانکی بودند و آن که از تسهیلات استفاده نمی کرد امتیازش را پس از مدتی از دست می داد. در طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران حتی اگر متقاضی انصرافش را از دریافت تسهیلات نیز اعلام کند هم از قسمت فروش اوراق بهادار سود عایدش خواهد شد و هم از پول سپرده شده با نرخ ۱۰ درصدی به سود خواهد رسید.

دریافت این نوع تسهیلات بانک ملی ایران وابسته به سن هم نیست و آنان که زیر ۱۸ سال سن دارند می توانند جهت دریافت چنین وامی اقدام نمایند. حتی شما می توانید برای فرزند یک روزه خود هم چنین حسابی باز کنید.

طبق طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران، تسهیلات ارائه شده به هر فرد در تهران، ۶۰۰ میلیون ریال می باشد و ۱۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات جعاله در اختیار متقاضی قرار می گیرد. این رقم برای زوجین به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می رسد.

حداکثر ۱۲ ماه زمان برای بازپرداخت این وام در اختیار دریافت کننده قرار داده شده است و تسهیلات جعاله نیز می بایست ظرف سه سال بازپرداخت گردد. هر برگ از اوراق حق تقدمی که توسط بانک مالی ایران صادر می گردد به مدت دو سال اعتبار دارد و قابل استفاده است. چنانچه یک ماه از انقضای آن بگذرد قابلیت دریافت تسهیلات بانک ملی را از دست خواهد داد.

  • منبع خبر : شهر خبر