سجاد محمد یارزاده به عنوان یک کارشناس، مسکن را به مثابه یک غده سرطانی، خطیر، جدی و غیرشفاف قلمداد کرد. وی از بی توجهی هایی موجود نسبت به شناسنامه مسکن، اظهار نارضایتی کرد و اذعان نمود در حال حاضر بازار مسکن از بی ثباتی رنج می برد. یارزاده در ابتدای صحبت هایش مسکن را به […]

سجاد محمد یارزاده به عنوان یک کارشناس، مسکن را به مثابه یک غده سرطانی، خطیر، جدی و غیرشفاف قلمداد کرد. وی از بی توجهی هایی موجود نسبت به شناسنامه مسکن، اظهار نارضایتی کرد و اذعان نمود در حال حاضر بازار مسکن از بی ثباتی رنج می برد.

یارزاده در ابتدای صحبت هایش مسکن را به عنوان یک سرمایه مهم در کشور، نیازمند ثبات دانست و تصریح کرد اگر ثباتی در بازار مسکن وجود نداشته باشد شاهد سیلی از بی نظمی ها خواهیم بود همانطور که مدتی است گرانی های بی سابقه در بخش مسکن به چشم می خورد. وی علت این بی سامانی ها را شفاف نبودن اطلاعات اعلام کرد و ادامه داد با کاهش تصدی گری دولت در بخش سکونت، قیمت مسکن رنگ واقع بینانه تری به خود می گیرد و چنانچه این کار با ورود بخش های خصوصی همراه شود احداث واحد های مسکونی باکیفیت حتمی خواهد شد.

وی در ادامه صحبت هایش ناراحتی اش را از نبود اطلاعات صریح و شفاف در حوزه مسکن ابراز کرد و این طور گفت: این شرایط به سلب اطلاعات مهم از خریدار منتهی می گردد به طوری که خریدار حتی از سازنده مسکن نیز اطلاع دقیقی ندارد. یارزاده در ادامه مسکن را همچون غده سرطانی در جامعه معرفی کرد و اعمال جبر و زور برای درمانش را روشی بی نتیجه و بی اثر خواند.

وی مقوله مسکن را مسئله ای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی معرفی کرد و اذعان نمود در بخش فرهنگی مدیریت و برنامه ریزی برای تمام قسمت های کشور امری اجتناب ناپذیر است.

یارزاده تشریح کرد باید اطلاعات و آگاهی های مناسب در اختیار مانیتورینگ مسکن قرار داده شود و خریدار تنها با در دست داشتن شناسنامه فنی واحد مسکونی است که می تواند با خیال آسوده در جهت خرید گام بردارد.

وی در پایان سخنانش از بی اعتمادی نسبت به سازه ها صحبت کرد و اذعان نمود بسیاری از افراد نسبت به سازه ها و ساختمان هایی که در آن اقامت کرده اند بی اعتمادند. ایشان پای فاکتور کیفیت را هم به میان کشیدند و اظهار کردند کیفیت سازه نیز نیازمند توجهی درخور و ویژه است.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز