محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد میزان ثبت نام مردم برای دریافت تسهیلات بانکی، صاحب خانه شدن آن ها را خبر نمی دهد و این طور ادامه داد: تعیین تعداد افرادی که از طریق وام مسکن خانه دار شده اند نیازمند بررسی های دقیق تری است. رضایی با تأکید بر این که با […]

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، عنوان کرد میزان ثبت نام مردم برای دریافت تسهیلات بانکی، صاحب خانه شدن آن ها را خبر نمی دهد و این طور ادامه داد: تعیین تعداد افرادی که از طریق وام مسکن خانه دار شده اند نیازمند بررسی های دقیق تری است.

رضایی با تأکید بر این که با توجه به شرایط فعلی مسکن، عرصه بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه تنگ شده و خانه دار شدن برای آن ها دشوار گشته است، وضعیت قیمت مسکن را حباب گونه دانست و اذعان کرد جهش قیمت ها طی روز های اخیر به گونه ای بوده که حتی تسهیلات بانکی نیز کارایی شان را از دست داده اند.

محمد رضا رضایی، نماینده شهرستان جهرم، تصریح کرد در حال حاضر حتی در شهر های کوچک هم به سختی می توان با اتکا به وام مسکن صاحب خانه شد و این طور ادامه داد در ماه های اخیر بخش اعظمی از وام های بانکی تنها شامل قیمت خرید مسکن می شوند.

رضایی در پاسخ به ادعای مسئولان دولتی مبنی بر این که مردم از وام مسکن استقبال خوبی نشان داده اند گفت: بهتر است بگوییم مردم راهی جز دریافت تسهیلات مسکن پیش رو نداشته اند و برای صاحب خانه شدن ناچار شده اند در راستای اخذ چنین تسهیلاتی اقدام کنند.

ایشان ضرورت کارشناشی های دقیق برای پی بردن به این که چند درصد از افراد با کمک گرفتن از تسهیلات مسکن صاحب خانه شده اند را تذکر دادند و با تأکید بر این که دریافت وام مسکن تضمین کننده خانه دار شدن نیست تشریح کردند آن کس که این وام را دریافت می کند لزوما صاحب خانه نمی شود چرا که در شرایط فعلی حتی پرداخت اقساط نیز به نوبه خود برای مردم دشوار است.

محمدرضا رضایی اذعان کرد در حال حاضر تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده از سمت شهرداری ملاک قرار داده شده و به عنوان روشی جهت تعیین میزان خانه دار شدن آن هایی که برای دریافت وام مسکن ثبت نام کرده اند در حال بررسی است.

ایشان در ادامه این طور گفتند: میزان ثبت نام مردم برای اخذ تسهیلات بانکی نمی تواند صاحب خانه شدن را خبر دهد و برای پی بردن به تعداد افرادی که از طریق وام مسکن خانه دار می شود می بایست از تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری کمک گرفت.

وی تشریح کرد چنانچه دریافت تسهیلات مسکن به صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری منتهی شده باشد می توان ادعای دولت مردان مبنی بر استقبال مردم از وام مسکن را پذیرفت.

رضایی بار دیگر تکرار کرد اثبات صحت آمار هایی که در خصوص بازار مسکن و استقبال مردم از وام های مسکن منتشر شده به بررسی های دقیق و کارشناسانه ای نیاز دارد و مجلس علی الخصوص کمیسیون عمران و مسئولان مربوطه را موظف به پیگیری این مسئله دانست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار کرد دولت و مجلس در تلاشند با افزایش سقف وام مسکن بتواند شرایط را بهبود ببخشد و به رؤیای خانه دار شدن اقشار ضعیف و متوسط جامه عمل بپوشانند.

  • منبع خبر : خبرگذاری دانشجو