سید مجتبی حسینی، رئیس بنیاد مسکن کلاله، در روز پایانی هفته دولت، مروری بر طرح های افتتاح شده در ۶ روستای شهرستان کلاله طی هفته دولت داشت و اظهار کرد این پروژه ها که با اختصاص ۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال پیاده سازی شده اند در زمینه اصلاح زیر سازی ها و آسفالت نمودن […]

سید مجتبی حسینی، رئیس بنیاد مسکن کلاله، در روز پایانی هفته دولت، مروری بر طرح های افتتاح شده در ۶ روستای شهرستان کلاله طی هفته دولت داشت و اظهار کرد این پروژه ها که با اختصاص ۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال پیاده سازی شده اند در زمینه اصلاح زیر سازی ها و آسفالت نمودن معابر، ساخت کانال های مناسب جهت هدایت آب و انتقال آب های سطحی، جابه جایی خطوط منتقل کننده برق و استاندارد سازی و اصلاح محور های عمومی بوده اند.

حسینی پیرامون دیگر طرح های اجرا شده در هفته دولت نیز صحبت کرد و اذعان نمود ۵ طرح هادی روستایی در روستا های دوجی، توتلی تمک، طوقه، زاوپایین و مالای شیخ گینگ لیک به بهره وری رسیدند که اعتبار لحاظ شده برای آن ها بیش از ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

ایشان در ادامه تصریح کردند موارد مذکور تنها اقدامات انجام شده در هفته دولت نبوده و به عنوان اقدامی دیگر افتتاح پروژه ساخت و بهسازی ۴۱ خانه روستایی با کمک گرفتن از تسهیلات بانکی به اعتبار ۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال را نام برد.

حسینی در ادامه صحبت هایش عنوان کرد بنیاد مسکن کلاله موفق شده است با ساخت خانه های روستایی برای خانواده هایی که دست کم دو فرد معلول دارند مقام نخست را در استان گلستان از آن خود کند. این اقدام بنیاد مسکن کلاله که در قالب پروژه حمایت از خانواده هایی با حداقل دو معلول صورت گرفته نتیجه همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی بوده است که با صرف هزینه ای معادل ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به مرحله اجرا و بهره وری رسیده است.

بازنگری و بهسازی طرح های هادی روستایی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است که به گفته حسینی بر مبنای افق ده ساله و با در نظر گرفتن ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پیاده سازی شده و برخی از طرح های هادی اجرا شده در روستا های کوسه، سد چمران، گرکز، قره شور و زاروپایین را مورد بازنگری قرار داده است.

کلاله شهرستانی است با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر که در قسمت شرقی استان گلستان واقع شده است.

  • منبع خبر : جماران