دکتر محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، فروش املاک مازاد را از مهم ترین اهداف بانک ملی دانست. ایشان با تأکید بر این که بار ها رئیس جمهور پیرامون مسئله واگذاری املاک مازاد تذکر داده اند، عنوان کرد این اقدام در جهت عمل به صحبت های رئیس جمهور و هم راستا با ابلاغیه هایی […]

دکتر محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، فروش املاک مازاد را از مهم ترین اهداف بانک ملی دانست. ایشان با تأکید بر این که بار ها رئیس جمهور پیرامون مسئله واگذاری املاک مازاد تذکر داده اند، عنوان کرد این اقدام در جهت عمل به صحبت های رئیس جمهور و هم راستا با ابلاغیه هایی است که خواهان نزول ۳۳ درصدی بنگاه داری بانک ها بوده اند. حسین زاده در ادامه از ارقام و اعداد کمک گرفت و تعداد املاک آزاد فروخته شده از ابتدای سال ۹۶ تا انتهای تیر را معادل ۱۲۴ مورد به اعتبار ۸۱۷ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال دانست که طی ۶۵ مزایده در نهایت واگذار شده است.

محمد رضا حسین زاده اذعان کرد واگذاری شرکت ها و املاک مازاد، گردش پول در جامعه را سریع تر رقم می زند و میزان تسهیلات پرداختی به مردم را افزایش می دهد. ایشان در ادامه توضیح دادند که بانک ملی تنها در سال ۹۷ به فروش املاک مازاد دست نزده بلکه سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ هم روندی مشابه را در پیش گرفته و موفق به فروش ۶۶۱ رقبه املاک مازاد به ارزش ۵۶۰۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال شده است که طی ۵۱۲ مزایده حاصل شده است.

ایشان اذعان کردند شرایط مسکن در سال های اخیر به گونه ای بوده که بانک ها را برای واگذاری اموالشان در بخش مسکن با مشکلات و محدودیت هایی مواجه ساخته است با این حال ارقام و اعداد نشان می دهند بانک ملی در راستای فروش املاک مازادش عملکرد قابل قبولی داشته به طوری که تعداد املاک مازاد واگذار شده در سال ۹۶ به نسبت سال قبلش با رشد چشمگیری همراه بوده است.

حسین زاده اظهار کرد تمام بانک های دولتی در این راستا اقدام کرده اند و به ایجاد گروه هایی در جهت فروش شرکت ها و املاک مازاد پرداخته اند که بانک ملی را می توان یکی از موفق ترین ها در این حوزه دانست. ایشان جزئی تر میزان فروش بانک ملی را توضیح دادند و تعداد رقبه املاک مازاد فروخته شده در سال ۹۵ را معادل ۱۷۷ عدد و در سال ۹۶ معادل ۲۶۹ عدد اعلام کرد که ارزش مالی هر کدام به ترتیب ۱۰۷۰ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و همچنین ۲۹۲۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون بوده است.

  • منبع خبر : قطره