قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، احمد اصغر مهرآبادی، تعداد مسکن های مهر در دست ساخت را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد اعلام کرد و اذعان نمود ۲ میلیون واحد مسکونی از این پروژه بزرگ که از سال ۸۶ کلید خورده به مرحله بهره وری رسیده اند. وی ادامه داد از تعداد واحد هایی […]

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، احمد اصغر مهرآبادی، تعداد مسکن های مهر در دست ساخت را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد اعلام کرد و اذعان نمود ۲ میلیون واحد مسکونی از این پروژه بزرگ که از سال ۸۶ کلید خورده به مرحله بهره وری رسیده اند. وی ادامه داد از تعداد واحد هایی که کماکان در دست احداثند ۱۰۰ هزار واحد بدون متقاضی است و تکلیف ۳۰ هزار واحد دیگر نیز مشخص نبوده و باید منتظر رأی دادگاه بود.

احمد اصغر مهرآبادی تصریح کرد ۱ میلیون و ۷۲۰ هزار واحد مسکونی به بهره وری رسیده اند و در اختیار متقاضیان قرار داده شده اند حال آن که ۲۸۰ هزار واحد با مشکلاتی دست به گریبانند و به دلیل کمبود بودجه، فاقد آب و برق و امکانات این چنینی می باشند.

واحد های مسکن مهر تکمیل خواهند شد

ایشان در ادامه تشریح کردند خوشبختانه با پیگیری های رئیس جمهور قرار است سازمان برنامه و بودجه به اختصاص اعتبار مورد نیاز به چنین واحد های مسکن مهر بپردازد و امید است مشکلات مذکور به زودی حل شوند. وی از بسته شدن پرونده مسکن مهر با اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد با فراهم شدن هزینه مورد نیاز می توان تا پایان سال ۹۷، ۱۵۰ هزار واحد را به متقاضیان تحویل داد. چنانچه اعتبار مذکور تأمین گردد در سال ۹۸ نیز ۲ هزار واحد مسکونی از قاب مسکن مهر در اختیار ایرانیان عزیز قرار خواهد گرفت.

مهرآبادی در ادامه مشکلات زیربنایی را مهم ترین عامل نیمه تمام ماندن برخی مساکن دانستند و اظهار کردند تمام تلاشمان را برای حل این مشکلات و به پایان رساندن ساخت چنین واحد های مسکونی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد صاحبان برخی از این واحد ها مستأجرند و خود مصرند خانه را پیش از اتمام تحویل بگیرند حال آن که بعد از تحویل از نبود برخی امکانات شاکی می شوند. البته مواردی هم وجود دارد که به رغم این که پیمانکار پول ساخت را تحویل گرفته کار را نیمه تمام رها کرده که چنین پرونده هایی در دادگاه است و قطعا پیگیری های لازم درخصوص آن ها انجام خواهد شد. مهرآبادی گفت به اتمام رساندن این واحد ها وظیفه و مسئولیت ماست.

مهرآبادی از نقص ۹۰۰ واحد مسکن مهر شاهرود خبر می دهد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، در ادامه به مسکن مهر شاهرود اشاره کرد و این طور گفت: احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی از قاب طرح مسکن مهر در شاهرود کلید خورده که از این تعداد ۲ هزار واحد پیش از پایان رها شده اند ضمن این که ۹۰۰ واحد نیز دارای ایراد ها و نقص های فنی می باشند. به گفته مهرآبادی پیگیری این مسئله به نماینده مردم شاهرود و میامی سپرده شده و قرار است طی دو هفته آینده جمع بندی ها و گزارشات نهایی در دفتر تهران به بحث گذاشته شوند.

مهرآبادی تعهد داد و تضمین نمود که تا انتهای سال ۹۷ تعداد واحد هایی که قول داده شده به متقاضیان تحویل داده می شود اما همکاری دیگر نهاد ها و حتی دادگاه را برای پیشبرد این هدف ضروری و الزامی دانست و صدور هر چه زودتر رأی دادگاه را خطیر برشمرد.

مهرآبادی مروری هم بر زلزله کرمانشاه و زمزمه هایی که از عدم مقاومت مساکن مهر به گوش می رسید داشت و تصریح کرد تعداد کشته شدگان در خانه های مسکن مهر طی این زلزله تنها دو نفر بوده است و این طور ادامه داد، یکی از این دو نفر فرد مسنی بوده که درون خانه قرار داشته و دیگری در حالی که در محوطه بوده جانش را از دست داده است. وی تأکید کرد ایرادی به مقاومت مسکن مهر وارد نیست و این خانه ها توانستند به خوبی ایستایی خود را حفظ کنند ضمن این که شاهد فروریزی هیچ سقفی از مساکن مهر نبودیم.

مسکن مهر در زلزله کرمانشاه ایستایی اش را حفظ کرد

مهرآبادی با تأکید به این که در زلزله کرمانشاه تنها دیوار های برخی مساکن فرو ریختند اذعان نمود، احداث مساکن مهر منطبق بر ضوابط و استاندارد های ضد زلزله بوده است هرچند گاها شاهد عدم اتصال دقیق سازه ها بودیم که تذکر هایی در این خصوص به پیمانکاران داده شده است.

ایشان تصریح کردند در بازسازی و بازنگری مساکن مهر آسیب دیده تمام پیمانکاران ملزم به متصل کردن دقیق و صحیح همه سازه ها شده اند. وی افزود با تمام سر و صدا هایی که پیرامون مسکن مهر طی زلزله کرمانشاه بلند شد، واقعیت چیز دیگری بود و اذعان کرد دو هفته گذشته طی نامه ای، یک متن را مبنی بر این که این پروژه و حتی پروژه مالک در زلزله مذکور یک کشته هم نداشته، به دست آقای جهانگیری رساندیم.

مهر آبادی ادامه داد بسیاری از خانه هایی که در زلزله کرمانشاه تخریب شدند و آسیب دیدند بر پایه بتن بالا رفته بودند حال آن که در ساخت مساکن مهر این نکته لحاظ شده بود.

پس از دعوت نماینده مردم شاهرود و میامی از مهر آبادی برای سفر به این شهرستان و بازدید از مساکن مهر در شهرک فدک و کوثر که با ایرادات فنی همراهند، مهرآبادی راهی این شهر شده بود.

  • منبع خبر : مهر نیوز