محمد اسلامی، استاندار مازندران، از تغییر کاربری شمال خبر داد و عنوان کرد ویلا های شمال در گذشته تفرجگاهی برای گذران تعطیلات و سپری کردن آخر هفته ها بودند حال آن که این روز ها شاهد هجوم غیربومی ها برای خرید املاک در شمال هستیم، که از عواملش می توان خشکسالی را نام برد. اسلامی […]

محمد اسلامی، استاندار مازندران، از تغییر کاربری شمال خبر داد و عنوان کرد ویلا های شمال در گذشته تفرجگاهی برای گذران تعطیلات و سپری کردن آخر هفته ها بودند حال آن که این روز ها شاهد هجوم غیربومی ها برای خرید املاک در شمال هستیم، که از عواملش می توان خشکسالی را نام برد.

اسلامی اظهار کرد بسیاری از مردم غیر بومی و ساکنین استان های مختلف به خرید املاک شمال روی آورده اند و اصفهانی ها، قمی ها، خوزستانی ها و کاشانی ها را به عنوان نمونه نام برد. وی اذعان کرد خریداران غیربومی املاک شمال به همین چند استان محدود نمی شوند و این لیست بلندتر از این حرف هاست.

اصفهانی ها ظاهرا در صدر لیست قرار گرفته اند و بیشترین سهم خرید املاک شمال را به نام خود زده اند.

استاندار مازنداران با اظهار به این که این اتفاق گویای مهاجرت به شمال نیست، افزود:  افزایش معاملات در شمال جهش قیمت ها را به همراه داشته حال آن که شمار فروشندگان کاهش یافته است.

محمد اسلامی در ادامه سخنانش این طور گفت: من هم صحبت هایی با این مضمون که از سیستان و بلوچستان هم برای خرید زمین به مازنداران آمده اند و حتی در ساری دست به خرید زده اند را شنیده ام. وی با تأکید بر این که چنین موضوعی جایی ثبت نشده اظهار کرد به هرحال خرید املاک مازندران تنها محدود به بومی های این استان نیست و نمی توان افراد غیربومی را از خرید املاک شمال منع کرد.

  • منبع خبر : تی نیوز