به گزارش صید نبی حیدریان، مدیر شعب بانک مسکن یزد، دوره بازپرداخت وام های مسکن در بافت های فرسوده یزد افزایش و سود این تسهیلات کاهش خواهد یافت. حیدریان با تأکید بر این که این اقدام در راستای افزایش ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری صورت گرفته اذعان نمود میزان کاهش سود وام […]

به گزارش صید نبی حیدریان، مدیر شعب بانک مسکن یزد، دوره بازپرداخت وام های مسکن در بافت های فرسوده یزد افزایش و سود این تسهیلات کاهش خواهد یافت.

حیدریان با تأکید بر این که این اقدام در راستای افزایش ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری صورت گرفته اذعان نمود میزان کاهش سود وام های مسکن در بافت های فرسوده از ۱۷٫۵ درصد به ۱۶ درصد بوده است. وی تشریح کرد دریافت کنندگان وام می توانند اقساط را به جای ۱۲ سال طی ۱۵ سال پرداخت نمایند.

حیدریان از دیگر اهداف کاهش سود وام های بازسازی بافت های فرسوده را توجه به قشر متوسط جامعه دانست و به مواردی همچون اهمیت واحد های مسکونی میان متراژ بر حسب الگوی مصرف و با استناد به توانایی بازپرداخت اقساط توسط دریافت کنندگان وام و همچنین میزان تقاضای مسکن نیز اشاره نمود.

ایشان در ادامه از اختصاص تسهیلات مختلف سخن به میان آورند و اظهار داشتند میزان بازپرداخت و همچنین نرخ سود هر کدام متفاوت است.

حیدریان استقبال مردم از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را استقبالی گرم خواند و تصریح کرد: این نوع وام به عنوان تسهیلاتی که نیازمند سپرده گذاری یکساله سرمایه در بانک مسکن است بهترین روش برای دریافت تسهیلات مبتنی بر سرمایه گذاری به شمار می رود که به کسانی که عجله ای برای دریافت وام ندارند توصیه می شود.

وی در ادامه تفاوت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم را جزئی تر تشریح نمود و گفت: سود این وام در مناطق شهری ۸ درصد است و در مناطقی با بافت فرسوده به ۶ درصد تقلیل می یابد. حیدریان بار دیگر یادآور شد، استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم نیازمند سپرده گذاری سرمایه به مدت یک سال است از این رو به کسانی که برای خرید یا احداث مسکن عجله دارند استفاده از تسهیلات مبتنی بر بدون سپرده گذاری پیشنهاد می شود.

ایشان در ادامه افزودند: به آن هایی که تمایل دارند از تسهیلات مبتنی بر سپرده گذاری استفاده کنند، وام صندوق پس انداز مسکن یکم را توصیه می کنیم و به آن ها که می خواهند از تسهیلات مبتنی بر بدون سرمایه گذاری بهره ببرند، وام خرید اوراق حق تقدم را پیشنهاد خواهیم داد.

حیدریان توضیحاتی هم در خصوص تسهیلات مبتنی بر بدون سرمایه گذاری ارائه نمود و گفت:  اگر از تسهیلات خرید اوراق حق تقدم استفاده کنید آن گاه نهایتا بین ۳ هفته تا یک ماه موفق به دریافت وام خواهید شد و اذعان نمود با توجه به مشکلاتی که گاها بر سر راه برخی املاک قرار می گیرد حداکثر زمان مورد نیاز برای دریافت این نوع وام یک ماه است. حیدریان اشاره ای هم به نرخ سود تسهیلات خرید اوراق حق تقدم داشت و آن را کمتر از نرخ متعارف نظام بانکی (۱۷٫۵ درصد) اعلام کرد.

وی تشریح نمود آن ها که برای دریافت وام نمی توانند زمان زیادی صبر کنند بهتر است با تهیه اوراق گواهی حق تقدم، از تسهیلاتی با سقف ۵۰ میلیون تومان بهره مند گردند و افزود: میزان تسهیلات خرید اوراق حق تقدم برای زوج های جوان تا سقف ۸۰ میلیون تومان تعیین شده که دوره بازپرداختش ۱۲ ساله می باشد.

حیدریان اشاره ای هم به تسهیلات قرض الحسنه بانک نمود و آن را معادل ۷۰۰ فقره وام ازدواج و ایجاد اشتغال معرفی کرد.

ایشان تعداد افرادی که با استفاده از تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک در سال گذشته خانه دار شدند را ۱۰۷۰ نفر اعلام کرد.

حیدریان در پایان خاطر نشان کرد، در سطح استان یزد، ۲۵٫۷۲ درصد بافت فرسوده شهری وجود دارد که از میان جمعیت شهرنشین یزد، ۲۰ درصد در همین بافت های فرسوده و مناطقی که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند زندگی می کنند.

  • منبع خبر : شهر خبر