گودرز کریمی فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد مبلغ وام مسکن فرهنگیان با افزایش ۲۰ درصدی در سال آینده همراه خواهد بود. وی در ادامه این طور گفت: با بانک مهر ایران طی همین روز ها به توافق خواهیم رسید و وام مسکن قرض الحسنه ۲۰ میلیونی در اختیار فرهنگیان […]

گودرز کریمی فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد مبلغ وام مسکن فرهنگیان با افزایش ۲۰ درصدی در سال آینده همراه خواهد بود. وی در ادامه این طور گفت: با بانک مهر ایران طی همین روز ها به توافق خواهیم رسید و وام مسکن قرض الحسنه ۲۰ میلیونی در اختیار فرهنگیان قرار خواهیم داد.

کریمی فر پیرامون جزئیات این وام ۲۰ میلیونی بیشتر توضیح داد و افزود: طبق پیش بینی های انجام شده با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای اعطای وام به فرهنگیان به توافق خواهیم رسید که انتظار می رود تا یکشنبه (۱۱ شهریور)، امضا شود و به اطلاع عموم برسد.

ایشان از امضای این تفاهم نامه در ۵ شاخصه خبر دادند، سقف وام را ۲ میلیون تومان اعلام کردند و تصریح نمودند این وام به صورت قرض الحسنه است و بدون سود می باشد.

گودرز کریمی فر اظهار کرد اعطای وام های مرابحه ای که با اعتباری معادل ۱۵، ۴۰ و ۵۰ میلیون در اختیار متقاضیان مسکن قرار می گرفت نیز کماکان ادامه دارد. وی پرداخت این وام ها را در گرو برخی شرایط خواند و تصریح کرد: این وام ها با توجه به برخی شاخص ها در اختیار زنان سرپرست خانواری که کماکان مسکن ندارند، زوج هایی که سابقه آن ها مابین ۲۰ تا ۳۰ سال است و همچنین زوج هایی با سابقه ۱۰ تا ۲۰ ساله قرار داده می شود. وی افزود اگرچه ۵۰ میلیون تومان پول زیادی نیست اما آن قدر ها هم کم نمی باشد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، مهم ترین مزیت وام ۲۰ میلیونی فرهنگیان را بدون نوبت بودن آن دانست ضمن این که به سپرده گذاری نیاز ندارد و سود و بهره آن بسیار ناچیز است. علاوه بر این دوره بازپرداخت این وام چنانچه در جهت خرید مسکن دریافت شده باشد ۱۰ ساله و اگر در راستای ساخت مسکن اخذ گردد ۱۲ ساله خواهد بود.

ایشان اظهار کردند مبلغ این وام در سال ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی خواهد داشت. وی میزان تسهیلاتی که تاکنون در اختیار فرهنگیان قرار داده شده است را به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود. کریمی فر در ادامه از اعطای وام های تکمیلی و توزیع آن در استان ها سخن گفت و پیرامون رسیدن به تفاهماتی با بانک رسالت نیز صحبت کرد.

وی سخنانش را این طور به پایان برد: در حال حاضر ۷۵۰ صندوق وام ضروری وجود دارد که برنامه های ارزشمند و مؤثری ترتیب داده و در حال توزیع وام ها می باشند. ایشان سرمایه این صندوق ها را معادل ۴۴۰۰ میلیارد تومان خواندند و اذعان کردند مبلغ وام ها به ۵۰ میلیون افزایش یافته است که با کارمزد یک درصدی در جایگاه خود اقدامی بی نظیر است.

  • منبع خبر : خبر فوری