به گفته غلامرضا رحمتی زاده، معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی، برای منازل روستایی در سرخش اعتبارنامه های ۱۰ ساله صادر می شود. رحمتی زاده اذعان نمود: تولیت قدس رضوی طی سفری که به شهرستان سرخس داشتند موافقت خود را مبنی بر صدور اعتبارنامه های ۱۰ ساله اعلام نمودند. ایشان در ادامه صحبت هایشان […]

به گفته غلامرضا رحمتی زاده، معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی، برای منازل روستایی در سرخش اعتبارنامه های ۱۰ ساله صادر می شود.

رحمتی زاده اذعان نمود: تولیت قدس رضوی طی سفری که به شهرستان سرخس داشتند موافقت خود را مبنی بر صدور اعتبارنامه های ۱۰ ساله اعلام نمودند. ایشان در ادامه صحبت هایشان تصریح کردند با توجه به برنامه ریزی هایی که در راستای اختصاص موقوفات حضرت رضا (ع) به محرومان صورت گرفته بود با اعلام رضایت تولیت قدس رضوی این فعالیت رسما آغاز شد.

ایشان جزئیات این طرح را این گونه تشریح کردند: نقشه برداری ۱۲۵۰۰ زمین روستایی در ابتدای امر کلید خورد و تا به امروز ترسیم نقشه ۸۰۰۰ تعداد از رقم مذکور به پایان رسیده است. وی در ادامه تعداد اعتبارنامه هایی که مراحل تنظیم آن ها تمام شده است را معادل ۲۳۰۰ فقره اعلام کرد. به گفته رحمتی زاده با توجه به سنگین بودن پروژه و حجم بالای اراضی نیاز به نقشه برداری، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز در این پروژه، با نقشه برداران حوزه این معاونت همکاری می کند.

رحمتی زاده اذعان نمود بدون اخذ هیچ حق تقدیمی و تنها به ازای پرداخت نمودن اجاره در دوره ای معادل با ۱۰ سال، چنین اعتبارنامه هایی برای منازل روستایی شهرستان سرخس صادر می گردد.

غلامرضا رحمتی زاده با تأکید بر این که بسیاری از روستاییان شهرستان سرخس نمی توانستند حقوق موقوفه پرداخت کنند تا بر این اساس موفق به دریافت اعتبارنامه شوند و همین امر آن ها را به فکر مهاجرت به شهر انداخته بود، اذعان کردند برنامه ریزی هایی در این خصوص صورت گرفت و موافقت تولیت آستان قدس رضوی سبب شد اعتبارنامه های ۱۰ ساله بدون دریافت حق تقدیمی به مرحله اجرا برسد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان به استقبال گرم مردم اشاره کردند و اذعان نمودند: آن ها که کماکان نتوانسته اند اعتبارنامه ۱۰ ساله دریافت کنند قادر به پیگیری از طریق مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی شهرستان سرخس می باشند، با این کار همه روستاییان عزیز می توانند اعتبارنامه را دریافت نموده و از این طرح متمتع گردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری اقتصادی ایران