احمد تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسئولان و مردم خبر داد و این دوره از تاریخ را خطیر و حساس خواند. ایشان با تأکید بر این که دشمن به تمام روش ها متوسل می شود و به هجمه های فرهنگی […]

احمد تویسرکانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسئولان و مردم خبر داد و این دوره از تاریخ را خطیر و حساس خواند. ایشان با تأکید بر این که دشمن به تمام روش ها متوسل می شود و به هجمه های فرهنگی و اقتصادی دست می زند بلکه به خواسته اش برسد اهمیت این موضوع را بار دیگر یادآور شد.

تویسرکانی ضمن حضور در جلسه شورای اداری سیرجان که در روز شنبه ۱۰ شهریور ماه برگزار گردید تصریح کرد: دشمن تمرکزش را بر کمرنگ کردن امید مردم قرار داده و همه تلاشش را به کار می گیرد تا تردید را در میان آحاد جامعه گسترش دهد این درحالی است که کثرت استعداد های فوق العاده در داخل کشور و در حوزه های مختلف کاملا مشهود است و با اعمال مدیریتی صحیح و دقیق می توان به نتیجه های ارزشمندی دست یافت.

تویسرکانی اظهار داشت ظرفیت ها و توانمندی های داخلی به قدری هست که به راحتی بتوانیم در برابر تلاش های دشمن بایستیم. ایشان توجه به استعداد های موجود را امری ضروری قلمداد کرد و اذعان نمود به کارگیری مدیریتی صحیح همان عاملی است که زمینه رویارویی محکم ما را با دشمن فراهم می سازد و رشته های آن ها را پنبه می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عدم بکارگیری ظرفیت ها را در چنین موقعیتی بسیار اشتباه خواند و عنوان کرد به کارگیری استعداد ها و تلاش در راستای رسیدن به بهره وری در همه زمینه ها بهترین راه پیش روست.

تویسرکانی در ادامه مهم ترین حامی نظام اسلامی را مردم معرفی کرد و با تأکید بر این که همه ما مسئولین خدمتگزار مردم هستیم و مسئولیت و وظیفه ما در این جایگاه بسیار حساس و سنگین است ادامه داد: باید از روش های کارآمدتری در راستای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم.

ایشان مهم ترین رمز موفقیت نظام را برنامه ریزی های دقیق خواندند و افزودند خودباوری و همت به همراه جدیت می تواند نظام اسلامی را از مشکلات عبور دهد و شرایط را بهبود ببخشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اشاره ای به اهداف و اولویت های سازمان ثبت نمود و شفاف سازی پرونده ها را به عنوان مهم ترین اولویتشان معرفی کرد. وی در ادامه تعداد برگ های سند اسکن شده طی دو سال گذشته را ۴۸۰ میلیون عدد اعلام کرد.

تویسرکانی فعالیت های صورت گرفته در راستای شفاف سازی پرونده ها در سطح استان کرمان و شهرستان سیرجان را هم تشریح کرد و افزود: تاکنون پرونده های تا ۸۰ سال پیش را موفق شده ایم اسکن نماییم و اسکن ۲۰ درصد دیگر هم در دستور کار قرار گرفته که طبق پیش بینی های انجام شده نهایتا تا دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد با توجه به برخورداری استان کرمان از امکانات مناسب و مجهز بودن به شبکه فیبر نوری، امید است خدمت رسانی های بهتری در آینده ارائه گردد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمان، استان کرمان موفق شده است در زمینه شورا های حل اختلاف و صلح و سازش در کشور مقام سوم را از آن خود کند و از انتصاب ۶ حوزه قضایی برای رسیدگی به امور مردم در و برقراری عدالت در قسمت های محروم خبر داد.

یدالله موحد با تأکید بر این که در سطح استان کرمان ۳۴۰ نفر به عنوان قاضی مشغول فعالیت هستند از ارائه ۵۰ هزار پرونده طی هر ماه خبر داد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان تعداد پرونده های ۵ ماه نخست سال ۹۷ را به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته کمتر خواندند و افزودند: یکی از شهرستان هایی که با بیشترین حجم پرونده روبروست، سیرجان است و این کاهش تعداد پرونده ها در سال جاری خبر خوبی است و عملکرد شایسته ای را در این حوزه نشان می دهد.

تویسرکانی تعداد پروژه هایی اجرا شده در زمینه قضایی استان را هم معادل ۲۱ طرح اعلام کرد و از افتتاح برخی از آن ها در سال جاری خبر داد. وی بهره وری ساختمان ثبت املاک سیرجان را به عنوان یکی از همین پروژه ها نام برد و افزود: این طرح را امروز افتتاح کردیم و بهره وری اداره رفسنجان نیز در آینده ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

تویسرکانی اشاره ای هم به ضرورت توجه به اسناد عادی دارای مشکل داشتند و اذعان کردند این اسناد حجم پرونده ها را در دادگستری ها حوزه های قضائی افزایش داده است و نیاز است تصمیماتی در این حوزه اتخاذ گردد تا به کم شدن حجم پرونده ها منتهی شود.

در انتهای این نشست، ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان افتتاح گردید که به گزارش رضا طالبی زاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، زیربنای آن معادل ۱۶۳۲ متر مربع می باشد. هزینه اختصاص داده شده به احداث این ساختمان ۳۱ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال بوده است و مساحت زمینی که برای این بنا لحاظ گردیده ۴۸۸۰ متر مربع می باشد. لازم به توضیح است که احداث این ساختمان ظرف ۲۰ ماه انجام شده و به پایان رسیده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری اقتصادی ایران