رسول جهانگیری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، از گران شدن قیمت رهن و اجاره مسکن در اصفهان خبر داد و دلیل این اتفاق را افزایش تقاضا برای خرید مسکن طی سه ماه اخیر خواند. رسول جهانگیری اذعان نمود همیشه بر مسئله ساخت و ساز تأکید داشته ایم البته ساخت و سازی که بر مبنای میزان […]

رسول جهانگیری، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، از گران شدن قیمت رهن و اجاره مسکن در اصفهان خبر داد و دلیل این اتفاق را افزایش تقاضا برای خرید مسکن طی سه ماه اخیر خواند.

رسول جهانگیری اذعان نمود همیشه بر مسئله ساخت و ساز تأکید داشته ایم البته ساخت و سازی که بر مبنای میزان تقاضا و عرضه انجام شود. وی خاطر نشان کرد چنانچه سازنده ساخت و ساز را بر حسب سلیقه خود پیش ببرد به جایی نخواهد رسید. جهانگیری عنوان نمود: در حال حاضر متقاضیان مسکن خواهان آپارتمان های ۱۵۰ تا ۳۰۰ متری نیستند بنابراین چنانچه سازنده به احداث این نوع ساختمان ها دست بزند بدیهی است سودی عایدش نخواهد شد و بار دیگر تأکید کرد ساخت و ساز بایستی بر حسب نیاز مشتری و خواست مخاطب باشد.

جهانگیری اظهار داشت: با توجه به کاهش جمعیت و کم شدن تعداد اعضای خانوار استقبال از خانه های ۵۰ تا ۱۰۰ متری افزایش یافته است و نیاز است توجه سازندگان هم به سمت چنین ساختمان هایی معطوف گردد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، تشریح کرد اگر فردی با در نظر گرفتن تقاضا و با توجه به مخاطبان فعلی مسکن، دست به ساخت و ساز بزند بی تردید متضرر نخواهد شد چرا که ساخت و ساز به سود خواهد رسید. وی ادامه داد البته با شرایطی که طی ماه های اخیر شاهدش بودیم و رکودی که صورت گرفته سازندگان نسبت به ساخت و ساز دلسرد شده اند.

رسول جهانگیری در ادامه اشاره ای به قیمت مصالح داشت و افزود: افزایش قیمت مصالح و هزینه هایی چون پروانه ساخت، جهش قیمت تمام شده مسکن را به همراه داشته است. ایشان ضرورت در نظر گرفتن تسهیلاتی در راستای افزایش قدرت خرید مردم را متذکر شدند و اذعان نمودند چنین اقدامی می تواند به رونق بازار مسکن ختم شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان، پیرامون بازار اجاره مسکن هم صحبت هایی ارائه نمودند و این طور گفتند: اجاره نامه ها عموما یک ساله نوشته می شوند و بر اساس آن چه همه ساله شاهدش هستیم از خرداد تا شهریور درخواست رهن و اجاره با رشدی صعودی همراه می گردد حال آن که طی سه ماه اخیر تقاضای خرید مسکن در اصفهان هم بیشتر شده است.

جهانگیری با تأکید بر این که در این بازه سه ماهه افزیش درخواست رهن و اجاره کاملا متداول و مرسوم است، اذعان نمود با توجه به این که تقاضای خرید هم در این دوره افزایش یافته، شاهد گران شدن نرخ اجاره و رهن بوده ایم.

  • منبع خبر : تسنیم