قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت، حق وردی، با تأکید بر این که فروش املاک مازاد راهی برای به گردش در آوردن نقدینگی در تمام بخش های جامعه است، آن را به عنوان یکی از برنامه های بانک تجارت معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به ماده ۱۶ و ۱۷ از قانون رفع موانع تولید […]

قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت، حق وردی، با تأکید بر این که فروش املاک مازاد راهی برای به گردش در آوردن نقدینگی در تمام بخش های جامعه است، آن را به عنوان یکی از برنامه های بانک تجارت معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به ماده ۱۶ و ۱۷ از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که فروش حداقل ۳۳ درصد از املاک مازاد بانک ها را امری ضروری قلمداد می کند و با توجه به این که چنین اقدامی زمینه پیشرفت بنگاه های تولیدی و اشتغال زایی را سبب می شود، بانک تجارت نیز آن را در اولویت فعالیت های خویش قرار داده است. حق وردی از اختصاص کمیته ای جهت پیگیری دقیق روند فروش املاک مازاد خبر داد و اذعان نمود: با توجه به گزارشاتی که ارائه شده عملکرد بانک تجارت در این زمینه قابل قبول بوده است.

قائم مقاوم مدیرعامل بانک تجارت آغاز فعالیت های واگذاری املاک مازاد بانک تجارت را مربوط به سال ۹۴ خواند و افزود: از سال ۹۴ بانک تجارت تلاش کرده با کمک یک شرکت جانبی فروش املاک، املاک مازادش را به فروش برساند. وی مزایده عمومی را از دیگر برنامه های در دست انجام این بانک از سال ۹۴ خواند و تصریح کرد بانک تجارت تلاش کرده واحد های صنعتی تملیک شده را به مرحله تولید برساند و سپس در راستای فروششان اقدام نماید.

حق وردی تصریح کرد: از سال ۹۶ فروش املاک مازاد تحت نظارت مرکز به استان ها واگذار شده که در فروش املاک دارای پتانسیل، روش تهاتر جایگزین وجه نقد شده است. ایشان در ادامه رفع موانعی که بر سر راه فروش املاک مازاد قرار دارند را مسئله ای مهم و خطیر دانستند و افزودند: بر سر تعدادی از این املاک مشکلات فروش وجود دارد که در تلاشیم شرایط واگذاری این دسته از املاک را هم با قیمتی خوب فراهم نماییم.

وی در ادامه کاهش تعداد شعب بانکی و حذف شعبی که نیازی به آن ها نیست را مطرح کرد و لحاظ کردن اصلاحاتی در ساختار بانکی را از دیگر برنامه های بانک تجارت برشمرد. ایشان در ادامه به تعدد و گستردگی شعب بانکی در سرتاسر کشور اشاره نمودند و این طور گفتند: حذف شعب غیرضرور در جهت چابک سازی فعالیت ها و بهینه کردن خدمات الزامی است.

حق وردی، در پیش گرفتن این خدمات را هم راستا با سیاست های داخلی و تأکید هایی که از سمت مقامات بالادستی ارائه شده دانستند و اذعان نمودند: با توجه به رقابت کنونی و شعب زیادی که در بانک های دولتی و خصوصی به چشم می خورند و همچنین مؤسسه های اعتباری مالی در حال فعالیت، بانک تجارت بر آن است تا اقدامات ارزنده ای در خصوص کم کردن هزینه ها و استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود ارائه دهد. وی با تأکید بر این که بیشتر افراد خواهان خدمات الکترونیکی هستند با این امید که کمتر نیاز باشد حضوری به بانک ها مراجعه نمایند، افزایش خدمات الکترونیکی را از فعالیت های مثبت خواند و اذعان نمود: بانک تجارت تاکنون با ارائه خودپرداز ها، موبایل بانک ها و پایانه های فروشگاهی توانسته رضایت مشتریان را فراهم سازد.

حق وردی در ادامه سخنانش، انتظار سهامداران را حصول سود بیشتر خواند و عنوان کرد: بانک تجارت برای نیل به این هدف بهینه سازی شعب بانکی را در پیش گرفته که از عوامل مؤثر در افزایش سود دهی می باشد. ایشان تأکید کردند: چنانچه بهینه سازی شعب بانکی عملی شود آن چه به دنبالش می آید استفاده حداکثری از پتانسیل ها و نیرو های انسانی است ضمن این که هزینه های پرسنلی و اداری نیز کاهش خواهد یافت.

حق وردی در پایان افزود: این فعالیت ها را در یک برنامه سه ساله که از سال ۹۷ تا ۹۹ را شامل می شود اجرایی خواهیم کرد. وی از ادغام شدن ۵۴ شعبه بانک تجارت در سال ۹۶ با دیگر شعبه های این بانک خبر دادند و گفتند در نظر دارند در سال ۹۷ این عدد را به ۲۰۵ شعبه برسانند ضمن این که تا به امروز کار ادغام سازی ۱۰۸ شعبه به اتمام رسیده است.

  • منبع خبر : تی نیوز