احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، لازمه تحقق بخشیدن به سلامت اقتصادی کشور را ثبت رسمی اسناد اعلام کرد. ایشان پس از حضور در گردهمایی شورای اداری شهرستان رفسنجان، با تأکید بر این که بخشی از هزینه هایی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم نتیجه معاملات کاغذی است، جدی گرفتن […]

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، لازمه تحقق بخشیدن به سلامت اقتصادی کشور را ثبت رسمی اسناد اعلام کرد. ایشان پس از حضور در گردهمایی شورای اداری شهرستان رفسنجان، با تأکید بر این که بخشی از هزینه هایی که امروزه با آن دست به گریبان هستیم نتیجه معاملات کاغذی است، جدی گرفتن ثبت رسمی را ضروری خواند و فرهنگ سازی در این راستا را مقوله ای مهم قلمداد کرد.

ایشان اظهار داشتند با وجود کاغذ، هر کس می تواند بدون محدودیت و از روی سلیقه آن را پر نماید، بنابراین فساد نمود پیدا می کند و کار سخت می شود. وی در ادامه اذعان نمود: اصلاح کاری که اشتباست آسیب را کمرنگ می کند از این رو بکارگیری ثبت رسمی در نهایت به سلامت اقتصادی ختم خواهد شد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان اصلاح فرآیند ها را باعث بهبود خدمت رسانی و در ورای آن کاهش هزینه ها دانستند و اذعان کردند در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این نتیجه به دست آمده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از فرآیند ها اصلاح شده و هم اکنون به صورت الکترونیکی انجام می شوند که خود زمان را کاهش داده و از هزینه ها نیز کم کرده است. از جمله اقداماتی که در سازمان ثبت اسناد و املاک رسمی کشور به صورت الکترونیکی انجام می گیرد، نقل و انتقال اموال، ثبت واقعه طلاق ازدواج و همچنین وکالت می باشد.

 

 

  • منبع خبر : تی نیوز