به گفته مشاورین املاک با توجه به آشوبی که در حال حاضر بر بازار مسکن حاکم شده مالکان، قیمت های دلخواه بر ملکشان می گذارند. با توجه به بررسی هایی که در خصوص آپارتمان های لوکس تهران انجام شده، فروش آپارتمان های مشابه با قیمت هایی بسیار متفاوت به ازای هر متر مربع گزارش شده […]

به گفته مشاورین املاک با توجه به آشوبی که در حال حاضر بر بازار مسکن حاکم شده مالکان، قیمت های دلخواه بر ملکشان می گذارند. با توجه به بررسی هایی که در خصوص آپارتمان های لوکس تهران انجام شده، فروش آپارتمان های مشابه با قیمت هایی بسیار متفاوت به ازای هر متر مربع گزارش شده است.

در شرایط کنونی گران شدن آپارتمان های لوکس و نوساز چندان هم دور از انتظار نیست اما مالک با این تصور که می تواند آپارتمانش را با توجه به وضعیت فعلی با قیمتی بیش از گذشته به فروش برساند از قیمت های سرسام آور رونمایی می کند چرا که بر این باور است حتی اگر خریدار مصرفی هم نتواند با چنین قیمتی ملک را بخرد، سرمایه گذار از آن استقبال خواهد کرد. اتفاقی که در مناطق گران تهران کاملا برجسته و نمایان است.

آن چه عجیب است و تعجب همگان را برانگیخته فروش دو آپارتمان با وضعیت مشابه و حتی در یک منطقه از تهران با قیمت های متفاوت است. مشاورین املاکی که در منطقه یک و سه تهران فعالیت می کنند از قیمت های سرسام آور و بی قاعده آپارتمان های لوکس خبر می دهند و اذعان می نمایند این روز ها مالک هر قیمتی را که دوست دارد بر ملکش می گذارد و قانون را دور می زند.

سازندگان این آپارتمان های کلید نخورده و نوساز که عموما در شمال تهران قرار گرفته اند به قیمت های نجومی اصرار دارند و این طور که مشخص است بازار را به دست گرفته اند. این سازندگان وضعیت را به نفع خود می بینند و بر این باورند ملکشان اگر مورد توجه متقاضی مصرفی قرار نگیرد اما با استقبال سرمایه گذاران همراه خواهد بود و با چنین قیمت گرانی هم به فروش خواهد رسید.

از جمله عواملی که سبب شده قیمت آپارتمان های لوکس این چنین گران و غیرمنطقی به نظر برسد این است که سازنده با استفاده از مصالح سال پیش ملک را بالا برده اما قیمت را بر حسب افزایش قیمت ارز و قیمت مصالح در سال جاری و روز های کنونی قیمت گذاری می کند و همین عامل رونمایی از قیمت های عجیب را موجب شده است.

  • منبع خبر : تی نیوز