مدیرعامل بانک ملت، محمد بیگدلی، با تأکید بر این که بانک ملت در دو سال گذشته موفق به فروش ۹۸۰ ملک مازاد شده است، این رقم را نشانه عملکرد ارزشمند این بانک در حوزه واگذاری املاک مازاد خواند. بیگدلی پس از این که از تصویب صورت های سال مالی ۹۶ از سمت سهامداران و برگزاری […]

مدیرعامل بانک ملت، محمد بیگدلی، با تأکید بر این که بانک ملت در دو سال گذشته موفق به فروش ۹۸۰ ملک مازاد شده است، این رقم را نشانه عملکرد ارزشمند این بانک در حوزه واگذاری املاک مازاد خواند.

بیگدلی پس از این که از تصویب صورت های سال مالی ۹۶ از سمت سهامداران و برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک ابراز خوشحالی کرد، عملکرد بانک ملت را در زمینه فروش املاک مازاد تشریح نمود.

وی فعالیت های بانک ملت را این طور توضیح داد: بانک ملی در سه ماه اولیه سال ۹۷ به سود خوبی رسیده است. وی پس از آن که سود هر سهم را ۷۵ ریال برشمرد اذعان نمود: با توجه به عدد ۱۲ ریال که به عنوان سود هر سهم در همین برهه زمانی از سال گذشته به ثبت رسیده، می توان ادعا کرد بانک ملت شاهد سود ۵۲۰ درصدی بوده است.

مدیرعامل بانک ملت دلیل این اتفاق را افزایش نرخ رشد سپرده های بانک همزمان با کاهش نرخ سود پول اعلام نمود ضمن این که اجرای این دو اقدام به صورت توأمان را به عقیده کارشناسان کاری سخت و دشوار خواند.

بیگدلی در ادامه صحبت هایش فروش املاک مازاد بانک را در راستای مولد سازی و ارتقای شرایط جامعه از مهم ترین اهداف بانک ملت خواند و تصریح کرد: تعداد ملک های فروخته شده در دو سال گذشته توسط بانک ملت، ۹۸۰ ملک بوده که اعتباری معادل ۱۲۵۰۰ میلیارد ریال داشته اند.

وی این طور ادامه داد: تعداد زیادی از این املاک به خواسته مکرر سهامداران و در راستای حفظ سرمایه آن ها به عنوان دارایی بانک نگهداری شده بودند حال آن که خود بانک هم مصر به اجرای این امر نبوده و تمایلی به این اقدام نداشته است. وی تعداد املاک فروخته شده طی دو سال گذشته توسط بانک ملت را جزئی تر تشریح نمود و این طور گفت: در سال گذشته بانک ملت موفق به واگذاری ۵۳۴ ملک از دارایی اش به ارزش ۳۹۳۳ میلیارد ریال گردید. ۱۹۶ ملک مازاد نیز در ۵ ماه نخست سال جاری واگذار شده که ارزشش معادل ۱۳۰۰ میلیارد ریال ثبت شده است لازم به توضیح است که این رقم به نسبت آن چه در همین برهه زمانی برای سال ۹۶ ثبت شده در حوزه تعداد ملک و مبلغ تعیین شده برای ملک به ترتیب با رشد ۳۰ و ۸۰ درصدی همراه بوده است.

وی عملکرد بانک ملت در حوزه واگذاری املاک مازاد را بسیار ارزشمند و موفق خواند و عنوان کرد: بانک ملت برای رسیدن به این وضعیت از تیم های متخصص در حوزه بازاریابی و فروش استفاده کرده است.

بیگدلی از سند چشم انداز بانک ملت در افق ۱۴۰۰ نیز سخن به میان آورد و دو مورد از محور های ۹ گانه آن را اعلام کرد. این دو محور به گفته بیگدلی “نقش آفرینی اقتصاد مقاومتی” و همچنین “فروش سهام شرکت های مشمول واگذاری” می باشند.

وی در ادامه پیرامون اهداف اجرای این محور ها این طور گفت: بانک ملت اجرای چنین محور هایی را به منظور بهبود شرایط واگذاری املاک مازاد بانک ها در پیش گرفته است. ارتقای شرایط سرمایه گذاری در بخش املاک که از طریق توجه به محور “سرآمدی و سودآوری پایدار و باکیفیت” محقق می گردد نیز از دیگر اهداف بانک ملت می باشد.

بیگدلی نسبت به ادامه این روند اظهار امیدواری کرد و افزود: انتظار داریم فروش املاک مازاد بانک ملت با همین روند درخشان ادامه داشته باشد.

  • منبع خبر : تی نیوز