مدیرعامل بانک ملی ایران از واگذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد این بانک طی ۹ ماه گذشته خبر داد و اذعان نمود: بانک ملی در حوزه واگذاری اموال مازاد توانسته رتبه نخست را از آن خود کند. محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، با تأکید بر این که واگذاری شرکت های بورسی که تحت […]

مدیرعامل بانک ملی ایران از واگذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد این بانک طی ۹ ماه گذشته خبر داد و اذعان نمود: بانک ملی در حوزه واگذاری اموال مازاد توانسته رتبه نخست را از آن خود کند.

محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، با تأکید بر این که واگذاری شرکت های بورسی که تحت مالکیت بانک بوده اند به روش بورس صورت می گیرد، روش فروش دیگر املاک را برگزاری مزایده های عمومی پس از تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی های فراگیر اعلام کرد. وی اذعان نمود: واگذاری املاک مازاد و شرکت هایی که تحت مدیریت بانک هستند یک معامله دو طرفه است، بنابراین بانک به عنوان فروشنده در راستای واگذاری این اموال اقدام می کند حال آن که خریدار نیز باید مایل به خرید باشد.

حسین زاده بیانات مقام معظم رهبری را در خصوص خروج بانک ها از بنگاهداری یادآور شدند و خاطرنشان کردند رئیس جمهور و دولت نیز بر این خواسته بار ها اصرار ورزیده اند، از این رو بانک ملی ایران عمل به این مطالبات را از مهم ترین اهداف خود می داند. وی با تأکید بر این که برخی از این املاک به صورت قهری به بانک واگذار شده اند و به جای بدهی شرکت ها و یا دستگاه های دولتی تحت مالکیت بانک در آمده اند از مذاکرات با خریداران در راستای فروش این اموال مازاد خبر داد. حسین زاده در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: به عنوان نمونه ۸ شرکت که گروه ملی فولاد یکی از آن ها می باشد و با مشکلاتی در زمینه تولید دست به گریبانند، به جای بدهی از امیر منصور آریا دریافت شده که این امر ادعای ما را تصدیق می کند.

وی بار دیگر تأکید کرد واگذاری اموال مازاد بانک ها یک معامله دو طرفه است از این رو نمی توان زمان دقیقی را برای فروش اعلام کرد چرا که خریدار نیز باید راغب به خرید ملک باشد.

 

  • منبع خبر : تی نیوز