آن چه سبب شده تقاضا برای خرید آپارتمان های کلیدنخورده و نوساز با روندی نزولی همراه باشد، به مسئله قیمت بر می گردد به گونه ای که چنین آپارتمان هایی به طور میانگین ۵ تا ۱۵ درصد گران تر از آپارتمان های سه سال ساخت و کم سن به فروش می رسند. یکی از بارزترن […]

آن چه سبب شده تقاضا برای خرید آپارتمان های کلیدنخورده و نوساز با روندی نزولی همراه باشد، به مسئله قیمت بر می گردد به گونه ای که چنین آپارتمان هایی به طور میانگین ۵ تا ۱۵ درصد گران تر از آپارتمان های سه سال ساخت و کم سن به فروش می رسند.

یکی از بارزترن مشخصه های آپارتمان هایی که به صورت کیلدنخورده عرضه می شوند متراژ بزرگ آن هاست به گونه ای که اکثر آن ها با متراژی بیش از ۱۰۰ متر احداث و فروخته می شوند. به عبارتی پیدا کردن یک آپارتمان نوساز متوسط متراژ یا کوچک متراژ کار دشواری است درحالی که آپارتمان های کلیدنخورده بزرگ متراژ را به سادگی در تمام مناطق تهران می توان یافت. این طور که مشخص است خریداران حتی اگر آپارتمان های بزرگ متراژ را هم انتخاب کنند اما از پذیرش آپارتمان های کلیدنخورده اجتناب می نمایند چرا که به عقیده آن ها خرید یک آپارتمان کلیدنخورده هزینه اضافی می تراشد و مقرون به صرفه نیست.

از طرفی پیدا کردن یک واحد مسکونی مناسب در بازار آپارتمان های نوساز، زمان زیادی می طلبد که در نهایت به منصرف شدن خریدار منتهی می گردد. از آن جا که تعداد آپارتمان های نوساز با متراژ متوسط و یا کوچک بسیار محدود است و از طرفی قیمت گذاری آن ها از سوی سازندگان سرسام آور و بسیار گران خطاب می شود دور از انتظار نیست که بازار آپارتمان های کلیدنخورده رکود سنگینی را تجربه کند.

با استناد به ارقام و اعدادی که بانک مرکزی طی روز های اخیر گزارش نموده است فروش آپارتمان های کلیدنخورده تا پنج سال ساخت در مرداد ماه سال جاری تنها ۴۴ درصد از کل معاملات را در بر گرفته است که با توجه به اظهارات مشاورین املاک از این رقم، فروش آپارتمان های کلید نخورده حتی از نصف هم کمتر بوده است.

  • منبع خبر : تی نیوز