مدیرعامل بانک مسکن، با تأکید بر این که به واسطه تسهیلات بانک مسکن تاکنون ۸ میلیون خانوار موفق به تهیه خانه شده اند، این بانک را به عنوان یکی از سالم ترین بانک ها معرفی کرد. ابوالقاسم رحیمی انارکی فعالیت بانک مسکن را حدود ۸۰ سال خواند و اذعان نمود: این بانک سال های قبل […]

مدیرعامل بانک مسکن، با تأکید بر این که به واسطه تسهیلات بانک مسکن تاکنون ۸ میلیون خانوار موفق به تهیه خانه شده اند، این بانک را به عنوان یکی از سالم ترین بانک ها معرفی کرد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی فعالیت بانک مسکن را حدود ۸۰ سال خواند و اذعان نمود: این بانک سال های قبل از انقلاب تحت نام بانک رهنی ایران مشغول به فعالیت بوده است. به گفته انارکی ادغام بانک رهنی ایران با چند شرکت دیگر پس از انقلاب، بانک مسکن کنونی را رقم زده است.

انارکی در ادامه صحبت هایش نتیجه ۸۰ سال فعالیت بانک مسکن را خانه دار کردن ۸ میلیون خانوار خواند و تصریح کرد: تسهیلات بانک مسکن با اختصاص به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه، زمینه را برای صاحب خانه شدن آن ها فراهم نموده است، به طوری که بدون اعطای چنین تسهیلاتی از سوی بانک مسکن امکان خانه دار شدن این خانواده ها بسیار کم بود.

انارکی با تأکید بر این که مسکن یک نیاز اساسی برای همه افراد جامعه است، از عملکرد بانک مسکن اظهار خوشنودی کرد و فعالیت های این بانک را ستودنی خواند.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این که بانک مسکن را می توان یکی از سالم ترین بانک ها دانست و به عنوان یک بانک متعادل و منضبط از آن یاد کرد افزود: با توجه به این که محوریت فعالیت های این بانک معطوف به حوزه مسکن است و ۹۵ درصد از وام های پرداختی به این بخش اختصاص می یابد، می توان ادعا کرد عملکرد صحیح بانک، افزایش اشتغال زایی و رونق در بخش ساخت و ساز را به دنبال داشته است.

وی در ادامه سخنانش پیرامون بانکداری الکترونیکی صحبت کرد و این طور گفت: فعالیت و کسب و کار بدون استفاده از پرداخت های غیرحضوری در دنیای امروز دور از تصور است و غیرممکن قلمداد می شود. وی برای تصدیق صحبت هایش از اعداد کمک گرفت و افزود: سهم هزینه هایی که به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت می شوند چیزی حدود ۱۲٫۵ درصد نقدینگی کشور است.

وی پس از این که فعالیت های حضوری را اتلاف کننده انرژی و وقت خواند و زمینه ساز شلوغی و ازدحام بانک ها معرفی نمود، از این که ۹۵ درصد فعالیت های بانک مسکن به صورت الکترونیکی و غیرحضوری صورت می گیرند ابراز خوشحالی کرد.

رحیمی انارکی در ادامه میزان تراکنش هایی که سالانه از طریق درگاه های پرداخت غیرحضوری انجام می گیرد را معادل ۲۰۳ هزار میلیارد تومان و به تعداد ۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون فقره خواند و نسبت اعتبار تراکنش های کل شبکه های بانکی به GDP که بر مقدار تولید ناخالص داخلی اشاره دارد را ۱۳۳ درصد معرفی نمود.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان صحبت هایش، از افزایش فعالیت های الکترونیکی نسبت به سال گذشته خبر داد و این طور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، پرداخت های غیرحضوری به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی همراه بوده است که به نوبه خود خبری خوب و امیدوار کننده قلمداد می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم