بر اساس نمودار پیوست شده، تورم اجاره بهای مسکن در فصل بهار سال جاری در ۱۳ استان کشور، به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته، یک نرخ دو رقمی را تجربه کرده است. بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران در سال ۹۷، شاخص بهای مسکن اجاره ای اعلام شده در […]

بر اساس نمودار پیوست شده، تورم اجاره بهای مسکن در فصل بهار سال جاری در ۱۳ استان کشور، به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته، یک نرخ دو رقمی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران در سال ۹۷، شاخص بهای مسکن اجاره ای اعلام شده در مناطق شهری کشور در فصل بهار معادل ۱۱۴٫۷ بوده که از رشد ۹٫۸ درصدی به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته خبر می دهد و از رشد ۱٫۹ درصدی نسبت به سه ماه قبلش حکایت دارد.

بر اساس همین گزارش، برای شاخص بهای مسکن اجاره ای، در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه که به خرداد سال ۹۷ ختم می شود نسبت به بازه مشابه در سال گذشته افزایش ۸٫۸ درصدی به تأیید رسیده است.

لازم به توضیح است که شاخص بهای مسکن اجاره ای در تمام استان های کشور در فصل بهار سال ۹۷ همراه با رشد بوده است. ایلام با افزایش ۱۵ درصدی بیشترین تورم را شاهد بوده و آذربایجان غربی با رشد ۵٫۷ درصد در انتهای این لیست قرار گرفته است.

با توجه به این جدول، ۱۳ استان کشور در سه ماه نخست سال ۹۷، نسبت به همین برهه زمانی در سال گذشته نرخ تورم اجاره بهای دو رقمی را تجربه کرده اند.

  • منبع خبر : خبر فوری