سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس، پیشنهادی مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن ارائه نمود. وی اینطور گفت: سقف تسهیلات مسکن در تهران و شهرستان ها به ترتیب می بایست به ۳۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان برسد. بهادری در ادامه پیرامون تسهیل کردن شرایط بازپرداخت اقساط برای جوانان صحبت کرد و تصریح نمود: در این […]

سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس، پیشنهادی مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن ارائه نمود. وی اینطور گفت: سقف تسهیلات مسکن در تهران و شهرستان ها به ترتیب می بایست به ۳۰۰ و ۱۵۰ میلیون تومان برسد. بهادری در ادامه پیرامون تسهیل کردن شرایط بازپرداخت اقساط برای جوانان صحبت کرد و تصریح نمود: در این راستا بهتر است مدت بازپرداخت اقساط از ۲۰ تا ۹۰ سال در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش تقاضای زوجین و دیگر افراد برای دریافت تسهیلات اوراق مسکن خبر داد و تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی درصدد است قوانین تسهیلات مسکن را اصلاح کند چرا که در شرایط فعلی چنین محدودیت های برای أخذ وام زیانبار خواهد بود.

بهادری ضمن اشاره به این که در حال حاضر به خانه های بالای ۱۵ سال ساخت، تسهیلات مسکن اختصاص داده نمی شود افزود: وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد عمر بنا را در پرداخت تسهیلات اوراق خرید مسکن حذف نماید.

عضو کمیسیون عمران مجلس، پس از این که ۵۰ سال را به عنوان بهترین سن بنا جهت پرداخت تسهیلات مسکن اعلام کرد، افزود: به عقیده بنده عمر بنا باید مابین ۲۰ تا ۵۰ سال بهترین تعیین گردد با این حال در نظر گرفتن وضعیت ساختمان و میزان فرسودگی آن شرطی اساسی خواهد بود.

به گفته بهادری از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی طولانی کردن مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن است. بهادری این طور گفت: در حال حاضر زمان ثبت شده برای بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن ۱۲ سال می باشد که باز هم نیاز به اصلاح دارد  و در راستای بهبود شرایط برای جوانان و دیگر دریافت کنندگان وام، در نظر داریم این عدد را به ۲۰ تا ۹۰ سال تغییر دهیم.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر سقف تسهیلات پرداختی به زوج های جوان برای خرید مسکن ۱۶۰ میلیون تومان است تصریح کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی درصدد هستند تسهیلات خرید مسکن را افزایش دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس این طور ادامه داد: در نظر داریم تسهیلات اوراق خرید مسکن را به ۳۰۰ میلیون تومان برسانیم. وی اشاره ای به جهش قیمت مسکن در ماه های اخیر داشتند و اذعان نمودند: با توجه به افزایش قیمت هایی که در حوزه مسکن شاهدش بوده ایم بهتر است سقف تسهیلات خرید مسکن در تهران و شهرستان ها به ترتیب به ۳۰۰ و ۱۵۰ میلیون ارتقا پیدا کند.

بهادری تصریح کرد: میزان وام دریافتی باید به گونه ای باشد که دریافت کننده بتواند ۵۰ تا ۷۵ درصد از هزینه خرید واحد مسکونی را از طریق وام بپردازد. وی افزایش سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن و طولانی کردن مدت زمان بازپرداخت وام مسکن را مساوی با رونق گرفتن بازار دانست و اظهار نمود: با اجرای چنین طرحی شرایط برای متقاضیان مسکن بهتر خواهد شد.

بهادری در پایان صحبت هایش عنوان کرد: در حال حاضر افراد باید ۱۵ میلیون تومان بپردازند تا بتوانند ۱۲۰ میلیون تسهیلات اوراق مسکن را دریافت نمایند. وی ضمن گران خواندن قیمت تهیه هر برگه از اوراق مسکن، این هزینه را در شرایط سخت کنونی، زیاد و ناعادلانه دانست.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم