به عقیده صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، رکود بازار مسکن به اشتغال کشور آسیب خواهد زد. بدری وضعیت بد مسکن را یادآور شد و افزود: بازار مسکن رکود سنگینی را تجربه خواهد کرد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از گران شدن ۸۰ درصدی قیمت خرید مسکن در شماری از شهر ها خبر داد و تصریح […]

به عقیده صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، رکود بازار مسکن به اشتغال کشور آسیب خواهد زد.

بدری وضعیت بد مسکن را یادآور شد و افزود: بازار مسکن رکود سنگینی را تجربه خواهد کرد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از گران شدن ۸۰ درصدی قیمت خرید مسکن در شماری از شهر ها خبر داد و تصریح کرد: این جهش قیمت در تعدادی از شهر های کوچک ۳۰ درصد و در برخی دیگر ۵۰ درصد بوده است.

وی پس از این که ورود بازار مسکن به رکود را خطیر و لازمه توجهی درخور خواند، ارتباط مستقیم هزار شغل با مسکن را مطرح نمود و رکود بازار مسکن را مساوی با بدتر شدن وضعیت اشتغال کشور اعلام کرد.

به گفته بدری، شرایط کنونی مسکن، تابع وضعیت اقتصاد کشور است. وی اذعان نمود: عدم بکارگیری مدیریتی همه جانبه و گره خوردن بازار های هدف با مشکلات عدید، به این وضعیت دامن زده و شرایط را برای همه بازار های کشور دشوار کرده است.

وی در ادامه راهکار هایی پیرامون رها کردن بازار مسکن از شرایط کنونی ارائه نمود و افزود: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه املاک و واحد های مسکونی خالی و افزایش عرضه مسکن می تواند در این مسیر کمک کننده باشد. وی از فعالیت های نمایندگان مجلس در این خصوص پرده برداشت و گفت: طرحی با این هدف و با مضمون دریافت مالیات بر عایدی مسکن به مجلس ارائه شده که امید است با موافقت مجلس همراه گردد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، تمامی بازار ها را مستلزم بکارگیری ابزار های تشویقی و اقداماتی اساسی خواند و گفت: تنها در این صورت است که سرمایه گذاران ترغیب به وارد کردن سرمایه خویش به بازار می شوند که این اقدام در نهایت به رونق اقتصاد کشور منتهی خواهد شد.

ایشان اشاره ای هم به وضعیت بازار اجاره داشتند و تصریح کردند: به رغم این که وزارت راه و شهرسازی طرح عدم دریافت مالیات از صاحب خانه هایی که قرارداد اجاره را دو ساله منعقد می کنند مطرح نموده اما کماکان به مرحله انجام نرسیده و شاهد اجرایی شدن این طرح در عمل نیستیم.

  • منبع خبر : افکار نیوز