این روز ها که همه مردم چشم به اخبار مسکن دوخته اند و به شدت نگران آینده بازار هستند، خبر ها از مقاله نویسی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دریانوردی می گویند! عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، که تا به حال چندین بار پیرامون موضوعاتی چون نوروز و ایرانشهری قلم بر کاغذ برده، […]

این روز ها که همه مردم چشم به اخبار مسکن دوخته اند و به شدت نگران آینده بازار هستند، خبر ها از مقاله نویسی وزیر راه و شهرسازی در زمینه دریانوردی می گویند!

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، که تا به حال چندین بار پیرامون موضوعاتی چون نوروز و ایرانشهری قلم بر کاغذ برده، این بار هم در روزنامه همشهری پیرامون دریا و دریانوردی این چنین می نویسد: “مشاهده اسنادی که از سال ها پیش برجا مانده نشان می دهد دریانوردی با کشور ایران پیوندی دیرینه دارد. این روز ها اما که جهان به سمت مدرن شدن پیش می رود دریانوردی نیز همچون هر مفهوم دیگری، بر ارزش های متفاوتی دلالت دارد به طوری که دریانوردی امروز ایران بر مفاهیمی چون تجارت، ترانزیت بار و حمل و نقل سایه افکنده است. با توجه به شرایط جغرافیایی مناسب ایران و با وجود مرز های آبی در شمال و جنوب کشور، ایران یکی از پرقدرت ترین کشور های جهان در حوزه دریانوردی به شمار می رود و بسیاری از حمل و نقل ها به همت دریانوردان و با اتکا به ناوگان بزرگ و خطوط کشتیرانی ایران صورت می گیرد.

ایران سال هاست در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، که یک سازمان بزرگ و مشهور جهانی است فعالیت می کند و این امر جایگاه شایسته ایران در عرصه دریانوردی را به نحوی دیگر اثبات می نماید. این سازمان بین المللی قریب به ۷۰ سال است که در حوزه دریانوردی به طور جدی مشغول به فعالیت است و تاکنون قوانین فنی تخصصی و آیین نامه های متعددی در راستای بهبود شرایط دریانوردی به تصویب رسانده و به مرحله اجرا در آورده است.

آقای کیتاک لیم به عنوان دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی و به عنوان مهم ترین عضو سازمان بین المللی دریانوردی، میزبانی ایرانیان را پذیرفته که به نوبه خود اتفاق درخور و ارزشمندی در تاریخ دریانوردی ایران خواهد بود”.

در شرایطی وزیر راه و شهرسازی پیرامون دریانوردی صحبت می کند و در این حوزه مقاله می نویسد که روزنامه های اصلاح طلب حامی دولت اقرار می کنند تعداد مساکن ساخته شده طی ۵ سال اخیر به اندازه یکسال هم نبوده است. در وضعیتی آخوندی از دریانوردی می گوید که قیمت های سرسام آور مسکن همه را حیران کرده و آمار های منتشر شده از سوی بانک مرکزی جهش ۶۲ درصدی قیمت در مرداد امسال به نسبت مرداد سال ۹۶ را تأیید می کند.

آخوندی درگیر چنین سرگرمی هایی است در شرایطی که ایجاد سامانه ثبت املاک و مستغلات در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم در سال ۹۴ به وزارت راه و شهرداری سپرده شده و کماکان از آن خبری نیست.

وزیر راه و شهرسازی از دریانوردی می گوید حال آن که گزارشات از افزایش منازل خالی حکایت دارند. طبق آمار های منتشر شده تعداد واحد های مسکونی خالی در یک بازه ۵ ساله از سال ۹۰ تا ۹۵ با رشدی ۶۰ درصدی همراه بوده و به ۲٫۵ میلیون واحد رسیده درحالی که در سال ۹۰، ۱٫۲ میلیون واحد مسکونی خالی وجود داشته است.

آخوندی طی ۵ سال اخیر در جبهه مخالف مساکن مهر بار ها اظهاراتی ارائه نموده درحالی که گزارش نهایی پروژه مسکن مهر از صاحب خانه شدن ۲ میلیون خانواده خبر می دهد. ۲۰ سال است آخوندی وعده ساخت مساکن اجتماعی را می دهد بی آن که یک واحد از چنین مساکنی به مرحله احداث یا حتی نقشه کشی رسیده باشد.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو