سید ضیاء نبوی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لاهیجان، از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال وام مسکن جهت ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در روستا های لاهیجان طی یکسال گذشته خبر می دهد. به گفته نبوی این تسهیلات از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح بازسازی از شهریور ماه سال ۹۶ پرداخت شده است. […]

سید ضیاء نبوی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لاهیجان، از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال وام مسکن جهت ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در روستا های لاهیجان طی یکسال گذشته خبر می دهد.

به گفته نبوی این تسهیلات از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح بازسازی از شهریور ماه سال ۹۶ پرداخت شده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اشاره به تخصیص تسهیلات بلاعوض به ۳۰۰ واحد مسکونی، تصریح کرد: مبلغ پرداخت شده برای بهسازی هر واحد مسکونی روستایی ۱۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی توضیحاتی هم در خصوص سند مالکیت این واحد های روستایی ارائه نمود و افزود: با مشارکت اداره ثبت رسمی اسناد و املاک لاهیجان، تاکنون موفق به صدور ۱۴ هزار سند مالکیت برای خانه های روستایی شده ایم که از این تعداد ۶۴۸۳ سند برای بخش رودبنه و ۷۵۱۷ سند مالکیت برای بخش مرکزی بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر این که در همین بازه زمانی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، صدور ۶۳۰ جلد سند محقق شده است از تصویب طرح هادی برای روستا هایی با بیش از ۲۰ خانوار در لاهیجان خبر داد و افزود: طرح هادی مصوب برای ۴۳ روستا را باید مورد بررسی مجدد قرار داد و چنانچه بودجه مورد نیاز تأمین گردد اجرای طرح کلید خواهد خورد.

وی از اختصاص ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برای آسفالت معابر روستایی نیز پرده برداشت و اذعان نمود: پرداخت ۲۰ درصد از این هزینه از محل قیر رایگان بوده است. نبوی توضیحاتی هم در خصوص طرح هایی که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسیدند ارائه نمود و این طور گفت: در هفته دولت موفق به افتتاح معابر آسفالت شده در روستای پهمدان به طول ۱۳۰۰ متر شدیم که با اعتبار ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و قیر رایگان به مرحله اجرا رسیده بود.

لازم به توضیح است که شهرستان لاهیجان دارای دو بخش به نام های رودبنه و مرکزی می باشد، جمعیتی بالغ بر ۱۶۷ هزار نفر دارد و در بخش شرقی استان گیلان و ۴۰ کیلومتری از مرکز این استان واقع شده است. طبق گزارشات ثبت شده، جمعیت بخش رودبنه با ۴۳ دهیاری و همچنین ۵۴ روستا به ۲۵۵۰۰ نفر می رسد. بخش مرکزی نیز طبق ارقام گزارش شده ۱۴۰ روستا دارد ضمن این که وجود ۱۰۰ دهیاری و  پنج مرکز دهستان برای این بخش به ثبت رسیده است.

  • منبع خبر : تی نیوز