سالک از عملکرد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتقاد نمود و تأکید کرد: آخوندی باید نسبت به وجود دومیلیون واحد مسکونی خالی در کشور و مساکن مهر پاسخگو باشد. حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی باید مورد استیضاح قرار بگیرد افزود: استیضاح از مهم […]

سالک از عملکرد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتقاد نمود و تأکید کرد: آخوندی باید نسبت به وجود دومیلیون واحد مسکونی خالی در کشور و مساکن مهر پاسخگو باشد.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، با اشاره به این که وزیر راه و شهرسازی باید مورد استیضاح قرار بگیرد افزود: استیضاح از مهم ترین اموری است که از طریق آن می توان مدیران اجرایی را بازخواست کرد و از صحت عملکرد آن ها اطمینان حاصل نمود.

سالک به عنوان نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از این که به صورت کتبی و شفاهی، حسن اجرای قانون بار ها به مدیران اجرایی تذکر داده می شود، نمایندگان مجلس به عنوان راه نهایی استیضاح را در پیش می گیرند.

وی ضمن اشاره به این که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور تاکنون دو بار در مجلس شورای اسلامی حاضر شده است و در هر دو بار حداکثر آرا را به دست آورده، استیضاح مجدد ایشان را مطالبه نمود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که نتیجه استیضاح وزیر راه و شهرسازی مشخص نیست و نمی توان پیش بینی کرد آخوندی حد نصاب آرا را کسب می کند یا خیر افزود: انتظار می رود پس از استیضاح شاهد بهبود هایی در وزارت راه و شهرسازی باشیم.

وی اجرای استیضاح را از وظایف مجلس خواند و تصریح کرد: عباس آخوندی باید در قبال ۲ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور و همچنین مساکن مهر جوابگو باشد و نمی توان چنین مواردی را نادیده گرفت.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به صحبت های عباس آخوندی مبنی بر این که افزایش قیمت ها تقصیر او نیست و به وزیر راه و شهرسازی ارتباطی ندارد، از قابل توجیه بودن چنین پاسخی اظهار بی اطلاعی کرد.

سالک در ادامه صحبت هایش گفت: فردی که به عنوان وزیر منصوب می شود و فعالیتش را آغاز می کند بی تردید نسبت به اجرای صحیح قانون و وظایف محوله مسئول است و باید پاسخگو باشد. وی افزود: اگر فردی اجرای امور را به دست می گیرد باید در قبال همه چیز خود را مسئول بداند و شانه خالی کردن زیر اموری که اتفاق می افتد هرگز پذیرفتنی نخواهد بود. سالک تصریح کرد: چنانچه انجام چنین اموری از عهده ایشان خارج است می تواند وظایف را به فرد دیگری واگذار کند.

وی اظهار داشت: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رفت به جای گفتن به من ارتباطی ندارد، از افراد متخصص در این حوزه برای حل مشکل همکاری و مشارکت بیشتر مطالبه می نمود تا راهکار هایی در خصوص خروج از این بحران ارائه می شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر تأکید کرد: چنانچه عباس آخوندی در این راستا پاسخگو نباشد استیضاح وی قطعی خواهد شد.

  • منبع خبر : شهر خبر