حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی اگر تاکنون نقدی از پروژه مسکن مهر کرده تنها با هدف بهبود این پروژه و اعمال اصلاحات بوده است. وی اظهار داشت: به رغم این که برای تأمین بودجه پروژه مسکن مهر نظام مشخصی در نظر گرفته شده بود با این […]

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی اگر تاکنون نقدی از پروژه مسکن مهر کرده تنها با هدف بهبود این پروژه و اعمال اصلاحات بوده است. وی اظهار داشت: به رغم این که برای تأمین بودجه پروژه مسکن مهر نظام مشخصی در نظر گرفته شده بود با این حال اختصاص هزینه لازم در قسمت های روبنایی و زیربنایی همواره با بی توجهی هایی همراه بوده است.

وزیر معاون راه و شهرسازی کشور پس از حضور در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۰ واحد مسکونی مهر پردیس، ضمن تأکید بر این که این پروژه، با احداث ۸۲ هزار واحد مسکونی به عنوان یک پروژه شهرسازی شناخته می شود خاطر نشان کرد: این طرح از آخرین پروژه های کلید خورده در دولت دهم بوده است. وی افزود هدف از اجرای این پروژه تنها بالا بردن ساختمان نبوده بلکه ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی با بهترین کیفیت را نیز شامل می شود.

به گفته طاهرخانی همزمان با واگذار شدن پروژه های مسکن مهر به دولت یازدهم در سال ۹۲، وزارت راه و شهرسازی تمام تلاشش را در راستای ساخت و احداث واحد های مسکونی مهر به کار گرفت تا بتواند واحد ها را در تاریخ های وعده داده شده به دست متقاضیان برساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با تأکید بر این که به پایان رساندن پروژه سنگینی چون مسکن مهر هرگز کار ساده و راحتی نبوده است اذعان نمود: اگر اجرای این پروژه بی دردسر و ساده بود بی تردید در همان دولت دهم به پایان می رسید تا افتخارش برای همان دولت ثبت گردد. وی با اشاره به انتخاب سایت مسکن مهر در محل هایی نامطلوب و نامناسب، از مشکلاتی که در سال ۹۲ بر سر راه این پروژه بوده سخن گفت و افزود: تأمین آب، برق و حتی فاضلاب های این واحد های مسکونی مهر فرآیندی بسیار دشوار بوده است. وی ضمن تأکید بر این که چنین مشکلاتی در فاز های ۵،۹ و ۱۱ به دلیل فقدان برنامه ریزی های دقیق شهرسازی پررنگ تر بوده اند فاز ۸ را به عنوان استانداردترین فاز ساخت مساکن مهر معرفی نمود.

طاهرخانی به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید از طرح جدیدی مبنی بر ساخت ۵۰  هزار واحد مسکونی در شهر های جدید خبر داد و تصریح کرد: این پروژه که برای اقشار متوسط جامعه در نظر گرفته شده است با برنامه ریزی های دقیقی همراه خواهد بود و تصمیم داریم پیش از ساخت مسکن، زیرساخت ها را به طور دقیق بررسی کنیم که به زمانی حدود ۱۸ ماه نیاز دارد.

وی اظهار کرد زمانی که پروژه مسکن مهر پردیس را در سال ۹۲ از دولت دهم تحویل گرفتیم ۳۵ درصد پروژه پیش رفته بود ضمن این که تنها ۱۰ درصد از آماده سازی و محوطه سازی این واحد های مسکونی صورت گرفته بود. طاهرخانی این طور ادامه داد: با این که اختصاص یک نظام مالی صحیح از همان ابتدا برای این پروژه لحاظ شده بود اما تخصیص اعتبار به قسمت های زیرساختی و خدمات روبنایی این ساختمان از نظر دورمانده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر این که سایت واحد های مسکونی مهر بیش از هر چیز با مشکلات زیربنایی و روبنایی همراه است افزود: احداث واحد های مسکونی پردیس به لحاظ فیزیکی ۸۰ درصد پیشرفت داشته و می توان گفت در مراحل پایانی قرار دارد اما به دلیل دیگر مشکلات موجود، اتمامش به تعویق افتاده است.

وی از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی مدارس احداث شده در پروژه پردیس خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این مدارس که به ۱۶ عدد می رسند همزمان با فعالیت های آموزش و پرورش در راستای تجهیز آن ها انجام خواهد شد.

طاهرخانی در انتهای صحبت هایش گفت: اگر معاون راه و شهرسازی نقدی به پروژه مسکن مهر وارد کرده تنها در راستای اصلاح این طرح بوده با این هدف که به حیث کیفیتی قابل قبول باشد و بعد ها به منطقه ای فقیرنشین تبدیل نشود.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز