احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را به عنوان یکی از برنامه های در دست اجرای دولت تا پایان سال جاری اعلام کرد. در مراسم بهره برداری از ۱۰۸۸ مسکن مهر که در یکشنبه هفته جاری در رودبار […]

احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را به عنوان یکی از برنامه های در دست اجرای دولت تا پایان سال جاری اعلام کرد.

در مراسم بهره برداری از ۱۰۸۸ مسکن مهر که در یکشنبه هفته جاری در رودبار برگزار گردید، احمد اصغری مهرآبادی میزان تسهیلات پرداختی از سوی شورای پول و اعتبار کشور جهت احداث مساکن مهر را معادل ۵۵۵۰۰ میلیارد تومان خواند و اذعان نمود: تسهیلاتی نیز از سوی بانک های کشور جهت پیشبرد پروژه مسکن مهر پرداخت شده است.

وی در ادامه صحبت هایش کل تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها را معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح نمود: این مبلغ در راستای احداث ۴۲۰ هزار مسکن مهر در مناطق روستایی و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن مهر در بخش های شهری به کار گرفته شده است. وی تشریح کرد: تاکنون ۴۲۰ هزار مسکن در بخش های روستایی به دست متقاضیان رسیده و احداث بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز به نقطه پایان رسیده است.

ایشان توضیحاتی نیز پیرامون اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل واحد های مسکونی مهر باقی مانده ارائه نمودند و این طور گفتند: مقدار اعتبار مورد نیاز جهت ارائه خدمات زیربنایی ۴ هزار میلیارد تومان می باشد. وی تصریح کرد: ۴۸۰۰ میلیارد تومان نیز در جهت ارائه خدمات روبنایی مورد نیاز است و اذعان نمود خدمات روبنایی، ساخت مساجد، درمانگاه ها، مراکز ورزشی و آموزشی را شامل می شود. به گفته احمد اصغری مهرآبادی به ۳ هزار میلیارد تومان نیز برای پیاده سازی فعالیت هایی چون دیوار حائل، آماده سازی و همچنین ساخت محوطه احساس نیاز می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جزئیات مقدار بودجه مورد نیاز در اختیار رئیس جمهور قرار داده شده است و قرار است پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی این بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه تأمین گردد و به تکمیل واحد های مسکونی مهر باقی مانده اختصاص داده شود. به گفته احمد اصغری مهرآبادی پس از صرف این هزینه ها در راستای تهیه برق، آب و دیگر کمبود های مسکان مهر، این واحد ها آماده تحویل به متقاضیان عزیز خواهند شد.

وی از بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: به جز واحد هایی که به دلیل مشکلات قانونی توسط دادگاه در حال بررسی هستند و واحد های بدون متقاضی، مابقی واحد های مسکونی مهر تا انتهای سال جاری به دست متقاضیان خواهند رسید.

در یکشنبه هفته جاری با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۸۸ هزار مسکن مهر در شهرستان رودبار از رستم آباد گیلان به مرحله بهره برداری رسیدند.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور، احداث ۷۱۷ واحد های مسکونی مهر در شهر هایی با جمعیت بالغ بر ۲۵ هزار نفر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به مرحله اتمام رسیده و تعداد ۳۷۱ مسکن مهر نیز در شهر هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر به همت بنیاد مسکن استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده اند.

احد اصغری مهرآبادی تصریح کرد: این تعداد واحد مسکونی در شهر های مختلفی از استان گیلان به بهره برداری رسیده اند که لنگرود، تالش، رستم آباد، رشت، لوشان، آستانه اشرفیه و بندر انزلی از جمله این شهر ها می باشند.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین