رئیس کمیسیون عمران مجلس، محمدرضا رضایی کوچی، با تأکید بر این که افزایش نرخ مصالح ساختمانی دلسرد شدن سازندگان را به همراه داشته است تصریح کرد: مصالحی چون میلگرد و تیرآهن چنان گران شده اند که کمتر کسی حاضر است دست به ساخت و ساز بزند. به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، افزایش قیمت مصالح […]

رئیس کمیسیون عمران مجلس، محمدرضا رضایی کوچی، با تأکید بر این که افزایش نرخ مصالح ساختمانی دلسرد شدن سازندگان را به همراه داشته است تصریح کرد: مصالحی چون میلگرد و تیرآهن چنان گران شده اند که کمتر کسی حاضر است دست به ساخت و ساز بزند. به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، افزایش قیمت مصالح ساختمانی به کاهش شدید تولید در بخش مسکن منتهی شده است.

رضایی از بی اعتمادی انبوه سازان خبر داد و اذعان نمود: در شرایط فعلی سازندگان تمایلشان جهت احداث مسکن را از دست داده اند همین امر تولید واحد های مسکونی در کشور را با سیر قهقرایی روبرو ساخته است که در صورت عدم بهبود شرایط، در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تسهیلات خرید مسکن اظهار داشت: تسهیلات مسکن در مقایسه با گذشته کمتر شده است. وی اذعان نمود: کم شدن مقدار تسهیلات خرید مسکن از یک سو و افزایش نرخ سود به ۱۸٫۵ درصد از سوی دیگر، ترغیب دریافت کنندگان وام را به کلی از میان برده است. رضایی افزود: نتایج این امر، خود را در قالب کاهش تعداد معاملات مسکن و افت خرید واحد های مسکونی به وضوح نشان داده اند.

رضایی در ادامه صحبت هایش اشاره ای به بازار اجاره و سیاست های دولت در راستای بهبود شرایط داشت و تأکید کرد: برنامه دولت در جهت تعیین نرخ ۱۰ درصدی برای افزایش اجاره بها کارساز نبوده و مشکلات کنونی را حل و فصل نخواهد کرد.

وی تنها راه به تعادل رساندن بازار مسکن را هم سطح کردن عرضه و تقاضا خواند و افزود: دولت باید تدابیری بیندیشد که عرضه و تقاضای مسکن در کشور به تعادل برسند، تنها در این صورت است که می توان انتظار داشت بازار شرایط بهتری به خود ببیند و از این رکود خارج شود.

  • منبع خبر : افکار نیوز