حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که احداث واحد های مسکونی در شهر های جدید می تواند بازار مسکن را آرام کند و قیمت ها را به ثبات برساند، از اجرای طرح سراسری احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید پرده برداشت. طاهرخانی همزمان با مراسم بهره […]

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که احداث واحد های مسکونی در شهر های جدید می تواند بازار مسکن را آرام کند و قیمت ها را به ثبات برساند، از اجرای طرح سراسری احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید پرده برداشت.

طاهرخانی همزمان با مراسم بهره برداری از ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید ایران و چند پروژه روبنایی در هشتگرد، از افتتاح چند طرح آموزشی، ورزشی و مذهبی همزمان با واحد های مسکونی مهر خبر داد. وی ضمن اظهار نارضایتی از کمبود امکانات برای پیشبرد این طرح ها اظهار داشت: با مشارکت و همکاری شرکت عمران هشتگرد انتظار می رود مشکلات به زودی از میان برداشته شوند.

به گفته طاهرخانی افتتاح پروژه های هشتگرد که با اختصاص اعتباری معادل ۵۱ میلیارد تومان انجام گرفته تنها با اتکا به منابع داخلی بوده است. وی اظهار داشت: اجرای پروژه های مذکور نقشی اساسی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حصول دیگر اهداف داشته اند.

طاهرخانی در ادامه صحبت هایش از قطار شهری گلشهر به هشتگرد سخن گفت و افتتاح این طرح را زمینه ساز زندگی بهتر و رفاه بیشتر شهروندان اعلام کرد. وی با تأکید بر این که هشتگرد به عنوان یک شهر جدید فعال، از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است اظهار داشت: اجرای طرح های جدید طی ۵ ماه گذشته، موقعیت این شهر را بیش از پیش بهبود بخشیده و آن را برای سکونت و زندگی، ایده آل ساخته است.

طاهرخانی با اشاره به فعالیت هایی که در دولت تدبیر و امید در هشتگرد پیاده سازی شده افزود: تمام تلاشمان را به کار بسته ایم تا با اختصاص امکانات لازم به بخش آموزش، شرایط موجود را روز به روز بهتر کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید، با اشاره به این که در سال ۹۲، درست زمانی که به عنوان هیأت مدیره شرکت عمران هشتگرد مشغول به فعالیت بوده کمبود های بخش آموزش به گونه ای بوده است که به ناچار دانش آموزان را به هشتگرد قدیم منتقل می نموده اند افزود: با تلاش های مضاعف در شهر جدید هشتگرد، بخش آموزش به شرایط ایده آلی رسیده و خوشبختانه از مشکلات قبلی خبری نیست.

وی اذعان نمود: بخش زیرساخت ها در واحد های مسکونی مهر با مشکلاتی دست به گریبان بود که تلاش کردیم با اختصاص بودجه و تلاش های شبانه روزی این مشکلات را از میان برداریم.

طاهرخانی از کلید خوردن طرح سراسری ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در اقصی نقاط کشور خبر داد و افزود: در هشتگرد طرح ساخت دو مرکز محله آغاز خواهد شد که علاوه بر افزایش اشتغال زایی، سطح خدمت رسانی به مردم را ارتقا می بخشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از این که برخی ها در کمال بی انصافی از کم کاری وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن مهر سخن می گویند ابراز ناراحتی کرد و این طور ادامه داد: تاکنون تنها در دو شهر جدید، واحد های مسکونی مهر احداث نشده است. طاهرخانی افزود: تا پایان سال جاری، ساخت ۵۰ هزار مسکن در شهر های جدید به دیگر اقدامات صورت گرفته افزوده خواهد شد که این اقدام سرمایه های سرگردان را جذب می کند و قیمت های مسکن را به ثبات می رساند.

  • منبع خبر : شهر خبر