دکتر عیسی کاظم نژاد، عضو هیأت مدیره بانک سپه، با اشاره به این که میزان املاک مازاد فروخته شده توسط بانک مسکن طی ۵ سال گذشته معادل ۴۷۰۷ میلیارد یال بوده است تصریح کرد: بالغ بر دو برابر اعتبار مذکور آماده فروش به متقضیان می باشد. وی در خصوص املاک مازاد واگذار شده از سوی […]

دکتر عیسی کاظم نژاد، عضو هیأت مدیره بانک سپه، با اشاره به این که میزان املاک مازاد فروخته شده توسط بانک مسکن طی ۵ سال گذشته معادل ۴۷۰۷ میلیارد یال بوده است تصریح کرد: بالغ بر دو برابر اعتبار مذکور آماده فروش به متقضیان می باشد.

وی در خصوص املاک مازاد واگذار شده از سوی بانک سپه جزئی تر صحبت نمود و افزود: در حال حاضر بانک سپه ۳۵۶ ملک مازاد آماده واگذاری به شرکت های ذی صلاح در اختیار دارد که ارزش ثبت شده برای آن ها معادل ۸۲۰۷ میلیارد ریال می باشد. وی عنوان کرد: ۵۴۹ ملک مازاد نیز از ابتدای سال ۹۲ به فروش رفته و در اختیار خریداران واجد شرایط قرار گرفته است.

کاظم نژاد ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای واگذاری املاک مازاد بانک ها و سخنان رئیس جمهوری مبنی بر رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک سپه را در راستای عمل به بیانات ایشان مصمم خواند و اظهار نمود: بانک سپه تاکنون موفق شده است در این راستا فعالیت های مثبت و ارزشمندی انجام دهد.

واگذاری املاک مازاد در بانک سپه شرایط رو به رشدی دارد

به گفته عضو هیأت مدیره بانک سپه، این بانک طی سه سال اخیر فرآیند واگذاری املاک مازاد بانک را تسریع بخشیده است. وی اظهار داشت ماهانه یک مزایده برای واگذاری املاک مازاد توسط بانک سپه برگزار می گردد.

بانک سپه در ۱۲ ماه اخیر موفق به فروش ۲ هزار میلیارد ریال املاک مازاد شده است

کاظم نژاد عنوان کرد: از ابتدای شهریور سال ۹۶ تا اواخر مرداد ۹۷ که یه بازه یکساله را شامل می شود، بانک سپه ۲ هزار میلیارد ریال از املاک مازادش را در اختیار شرکت های واجد شرایط قرار داده است. به گفته ایشان بانک سپه در سالی که گذشت ۱۳۰ رقبه ملک آزاد به فروش رسانده است که اعتبار ثبت شده برای آن ها معادل ۱۶۰۵ میلیارد ریال می باشد. کاظم نژاد در ادامه صحبت هایش به ادامه این روند تأکید کرد و افزود: بانک سپه درصدد است فروش املاک مازاد را همچون گذشته ادامه دهد.

کاظم نژاد از فروش ۴۰ درصدی سهام شرکت امید خبر می دهد

کاظم نژاد با اشاره به این که سهام شرکت امید ۷۰٫۴۳ درصد می باشد افزود: تاکنون ۴۰ درصد از این مقدار به فروش رسیده است و تأکید کرد که این امر با تصویب هیأت مدیره بانک سپه و با نظارت دقیق صورت گرفته است.

ایشان در پایان صحبت هایش از ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید سخن گفت و افزود: بانک سپه در راستای عمل به این قانون و در جهت بهبود نظام بانکی در تلاش است فروش سهام دیگر شرکت ها همچون شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم و شرکت هایی همچون شرکت سرمایه گذاری ری، عمران و مسکن برخی استان ها چون آذربایجان غربی و خراسان شمالی را نیز محقق سازد با این هدف که نقدینگی در بخش های تولیدی به جریان در آید و کشور شاهد پیشرفت های بیشتری در این حوزه باشد.

  • منبع خبر : تی نیوز