اخبار منتشر شده ارائه نامه ای به رئیس جمهور مبنی بر عزل عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور را تأیید می کند. به گفته نمایندگان مجلس، آخوندی از زیر بار مسئولیت هایش شانه خالی می کند و در شرایط کنونی به بازار مسکن بی توجه است. نمایندگان از طریق این نامه عزل وزیر راه […]

اخبار منتشر شده ارائه نامه ای به رئیس جمهور مبنی بر عزل عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور را تأیید می کند. به گفته نمایندگان مجلس، آخوندی از زیر بار مسئولیت هایش شانه خالی می کند و در شرایط کنونی به بازار مسکن بی توجه است. نمایندگان از طریق این نامه عزل وزیر راه را خواستار شده اند و اذعان نموده اند چنانچه آخوندی عزل نشود حتما وی را استیضاح خواهند کرد.

گزارشات ارائه شده از تصمیم جدی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت عزل و استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر می دهد به گونه ای که تدوین نامه ای رسمی به رئیس جمهور بر همین اساس در دست انجام است.

به گفته حجت الاسلام احمد آزادی خواه، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد ارائه نامه ای به رئیس جمهور هستند با این امید که آقای روحانی در تیم اقتصادی دولت تغییراتی لحاظ کند و تصمیم نهایی را در خصوص عباس آخوندی أخذ نماید.

احمد آزادی خواه در ادامه صحبت هایش با اشاره به این که مجلس همیشه همراهی و همدلی اش را به شخص رئیس جمهور و دولت صراحتا اعلام کرده اذعان نمود: در شرایط فعلی نیز انتظار داریم دولت عملی متقابل و متشابه از خود نشان دهد و با ایجاد اصلاحاتی در تیم اقتصادی دولت، زمینه را برای بهبود امور و تحقق اهداف پیش رو فراهم سازد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر این که مسکن یکی از مهم ترین نیاز های تمام اقشار جامعه است افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از افراد با مشکل تهیه مسکن به دلیل گرانی های موجود دست به گریبانند شاهد هیچ حرکت و اقدام شایسته ای از سوی وزیر راه و شهرسازی نیستیم. وی در ادامه از شانه خالی کردن آخوندی از زیر بار مسئولیت هایش اظهار تعجب کرد و این طور گفت: ایشان پس از حضور در یکی از نشست های مجلس در کمال ناباوری رسیدگی به مشکلات مسکن را از دایره مسئولیت هایشان خارج خواندند و ادعا نمودند این مسئله به ایشان بی ارتباط است! از این رو نمایندگان مجلس بیش از پیش به این باور رسیده اند که آقای آخوندی رغبتی برای مدیریت بازار آشفته مسکن ندارد.

این نماینده مجلس، مسکن را به عنوان یکی از دغدغه های مهم مردم و البته مجلس معرفی کرد و تصریح نمود: شماری از نمایندگان درصدد استیضاح آقای آخوندی هستند حال آن که به عقیده ما، چنین فردی که به این شکل مسئولیت هایش را نادیده می گیرد درخور عزل و کناره گیری است.

آزادی خواه به عنوان نماینده مردم شریف ملایر در ادامه اظهار داشت: اقدامات عباس آخوندی طی روز ها و ماه های گذشته به گونه ای بوده که راهی جز استیضاح باقی نگذاشته است. آزادی خواه تأکید کرد: در حال حاضر نارضایتی از وزیر راه و شهرسازی به حدی است که پیش بینی می شود با حضور ایشان در صحن مجلس و استیضاح وی حداکثر آرا کسب گردد چرا که هیچ اقدام شایسته ای برای خروج از بحران مسکن و سر و سامان دادن به وضعیت کنونی مسکن تاکنون از سوی ایشان مشاهده نشده است.

  • منبع خبر : مهرنیوز