عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور ضمن اشاره به این که هدف از احداث ساختمان ها در شهر های جدید تجارت نیست تصریح کرد: تراکم ساختمان های احداث شده در این شهر ها بیش از دو طبقه نخواهد بود. وی در ادامه در خصوص پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن صحبت کرد و اذعان نمود […]

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشور ضمن اشاره به این که هدف از احداث ساختمان ها در شهر های جدید تجارت نیست تصریح کرد: تراکم ساختمان های احداث شده در این شهر ها بیش از دو طبقه نخواهد بود. وی در ادامه در خصوص پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن صحبت کرد و اذعان نمود این پیشنهاد توسط بانک مرکزی در دست بررسی می باشد.

عباس آخوندی همزمان با حضور در مراسم افتتاح پروژه های روبنایی و مشارکتی در شهر جدید پرند اطلاعاتی نیز در خصوص قطار تهران پرند ارائه نمود و این طور گفت: این پروژه با پیشرفت هایی همراه بوده است به گونه ای که از ۴ زوج به ۱۴ زوج ارتقا یافته است.

آخوندی با تأکید بر این که پس از صحبت با مردم، شاهد رضایت مردم از ایمنی و قیمت قطار تهران پرند بوده است اذعان نمود: وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد بر ظرفیت این قطار بیفزاید و پیشرفت آن را به ویژه در تهران تداوم ببخشد.

وی با اشاره به این که شرایط شهر پرند برای اجرای پروژه راه اندازی قطار بسیار ایده آل و مناسب است تصریح کرد: با تلاش های مضاعفی که صورت گرفته تاکنون موفق شده ایم بالغ بر ۹۰ هزار واحد مسکونی مهر را در این منطقه بیابانی احداث نماییم آن هم واحد هایی با بالاترین و سنگین ترین تراکم ها که بی تردید گامی مؤثر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص شهر پرند جزئیات بیشتری ارائه نمود و افزود: تصمیم داریم شرایط زندگی را در شهر جدید پرند ارتقا ببخشیم. وی تصریح کرد: برای نیل به این هدف به ساخت پارک های وسیع دست زده ایم و اقداماتی چون احداث بوستان مشاهیر را در دست انجام قرار داده ایم که با توجه به پیش بینی های انجام شده انتظار می رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. وی وسعت این بوستان را معادل ۳۵ هکتار اعلام نمود.

وزیر راه و شهرسازی اختصاص ۳ هکتار زمین به یک فضای عمومی را اتفاق ارزشمندی خواند و گفت: کیفیت آن چه می سازیم را به دقت مورد بررسی قرار خواهیم داد و تمام تلاشش را به کار خواهیم گرفت تا آنچه در اختیار عموم مردم قرار می دهیم به حیث کیفیت ممتاز و ایده آل باشد. وی در ادامه ارائه برخی خدمات از جمله خدمات روبنایی را از وظایف شرکت عمران شهر های جدید دانست و تأکید کرد این خدمات با بهترین کیفیت توسط شرکت عمران شهر های جدید اجرایی خواهند شد.

آخوندی در ادامه به وضعیت مدرسه در پرند اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به احداث ۴۰ مدرسه در این شهر می توان ادعا کرد مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

آخوندی عنوان کرد: تعداد واحد های مسکونی ساخته شده در شهر های جدید به ۵۰ هزار واحد می رسد که در استان هایی چون اصفهان و مشهد کلید خورده اند ضمن این که در پرند نیز احداث ۳۴۰۰ واحد از آن ها به مرحله عمل رسیده است. وی در ادامه این واحد های مسکونی را با مساکن مهر مقایسه کرد و افزود: در میان واحد های مسکونی مهر گاها خانه هایی با تراکم سنگین به چشم می خورند حال آن که در ارائه طرح جدید تمرکزمان را بر ساخت خانه هایی با تراکم حداکثر دو طبقه قرار داده ایم چرا که هدف از احداث این واحد های مسکونی هرگز تجارت و فعالیت های مشابه نیست.

بحث امضا فروشی مهندسین از دیگر مسائلی بود که توسط وزیر راه و شهرسازی مطرح گردید. آخوندی این طور گفت: مهندسان به ازای فعالیت ها و اقداماتی که انجام می دهند حق الزحمه دریافت می کنند از این رو مدت هاست بساط امضا فروشی مهندسان را برچیده ایم چرا که بر این باوریم یک مهندس موظف به انجام مسئولیت هایی است که متعهد به انجامشان شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان صحبت هایش از این که برخی رسانه ها حامی امضافروشی مهندسان هستند اظهار ناراحتی کرد و افزود: حمایت از امضا فروشی مهندسان کار درستی نیست بلکه چنین حمایتی باید از مردم صورت بگیرد با این امید که ساخت و ساز ها با کیفیت بهتری ارائه گردند. آخوندی ضمن اشاره به پیشنهاد مطرح شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از صندوق پس انداز اذعان نمود: این پیشنهاد در حال حاضر توسط بانک مرکزی در دست بررسی می باشد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز