از محل قیر رایگان، اعتباری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای پیشبرد طرح هادی در دو شهرستان سیاهکل و لاهیجان در نظر گرفته شده است که طبق گزارشات منتشر شده تخصیص این اعتبار از سوی معاون عمران روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است. محمدرضا شاملو پس از حضور در جلسه برگزار شده در فرمانداری […]

از محل قیر رایگان، اعتباری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای پیشبرد طرح هادی در دو شهرستان سیاهکل و لاهیجان در نظر گرفته شده است که طبق گزارشات منتشر شده تخصیص این اعتبار از سوی معاون عمران روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است.

محمدرضا شاملو پس از حضور در جلسه برگزار شده در فرمانداری لاهیجان در روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه، توضیحاتی در خصوص میزان بودجه اختصاص داده شده به طرح هادی در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل ارائه نمود و تصریح کرد: در بخش آسفالت معابر روستایی در این دو شهرستان عقب افتادگی هایی وجود داشت که تلاش کردیم با اختصاص هزینه ۱۵ میلیارد و ۱۰ میلیارد ریالی به ترتیب در شهرستان های لاهیجان و سیاهکل این عقب افتادگی را به نوعی جبران کنیم. وی اذعان نمود پرداخت این اعتبار از محل قیر رایگان بوده است.

محمدرضا شاملو در ادامه از تخصیص ۵ میلیارد ریال دیگر برای پیشبرد طرح روستایی در شهرستان لاهیجان خبر داد و این طور گفت: پرداخت چنین هزینه هایی از محل اعتبارات کشور بوده است با این هدف که عملیات آسفالت سازی راه های روستایی با کیفیت قابل قبولی در دستور کار قرار بگیرند.

وی از تسریع صدور سند در استان گیلان خبر داد و افزود: تفاهم نامه ای بین سه سازمان بنیاد مسکن، استانداری گیلان و سازمان ثبت اسناد رسمی ایجاد شده که ارائه سریع تر اسناد روستایی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته سرپرست فرمانداری لاهیجان، سه روستا از میان روستا هایی که مشمول طرح هادی روستایی در شهرستان لاهیجان بوده اند، برگزیده شده اند به این معنا که طرح های بیشتری در این سه روستا به مرحله اجرا خواهند رسید.

امیر جانبازی، سرپرست فرمانداری لاهیجان از وجود طرح هادی روستایی ۴۳ روستا در مرحله بازنگری خبر داد و تصریح کرد: این ۴۳ روستا، ۲۱ روستا از بخش رودبنه و ۲۲ روستا از بخش مرکزی لاهیجان را شامل می شوند. به گفته جانبازی از محل اعتبارات استانی و شهرستانی تاکنون اجرای این طرح تا ۱۱ درصد پیش رفته است و برای ادامه نیازمند اختصاص بودجه از سمت اعتبارات کشوری است.

شهرستان لاهیجان دارای دو بخش مرکزی و رودبنه می باشد که تعداد روستا های واقع در این دو بخش به ترتیب ۱۴۰ و ۴۵ روستا می باشند. لازم به توضیح است که برای شهرستان سیاهکل نیز دو بخش به ثبت رسیده است که این دو بخش تحت نام های مرکزی و دیلمان، شناخته می شوند. شهرستان سیاهکل در فاصله ۵۵ کیلومتری از شرق مرکز گیلان واقع شده حال آن که فاصله شهرستان لاهیجان از شرق مرکز گیلان ۴۰ کیلومتر می باشد.

  • منبع خبر : تی نیوز