بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در راستای عمل به بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی، جهت بهبود شرایط زندگی مستضعفان و آبادانی و توسعه تمام قسمت های ایران عزیز ایجاد شده است در روز شنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه ۴۵۰۰ عدد سند رایگان به اهالی مقیم در روستا های محروم استان […]

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در راستای عمل به بیانات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی، جهت بهبود شرایط زندگی مستضعفان و آبادانی و توسعه تمام قسمت های ایران عزیز ایجاد شده است در روز شنبه مورخ ۲۴ شهریور ماه ۴۵۰۰ عدد سند رایگان به اهالی مقیم در روستا های محروم استان گلستان اعطا نمود.

محمد سعیدی کیا به عنوان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از حاضران مراسم امروز بود. وی اهدای این اسناد را در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مستضعفان و محرومان جامعه اعلام کرد و آن را به عنوان یکی از اقدامات جدید و متفاوت بنیاد مسکن معرفی نمود.

اعطای رایگان اسناد تعدادی از املاک کشاورزی و واحد های مسکونی استان به افرادی که از توانایی و قدرت مالی پایینی برخوردارند اتفاقی بوده است که از سال ۹۳ تا به امروز در حال پیگیری است و پیشرفت های ارزشمندی در این مسیر به دست آمده است.

اجرای چنین طرح مثبت و با ارزشی این بار در استان گلستان و در شهرستان بندر ترکمن و بندر گز صورت گرفت تا بار دیگر زمین ها و واحد های مسکونی در اختیار خانوار هایی قرار بگیرند که حقدار این انقلابند و از توانایی لازم جهت خرید زمین مزروعی و یا واحد مسکونی بی بهره اند.

امروز مراسم اعطای این سند های رایگان با حضور مسئولان ذی ربط از جمله نماینده ولی فقیه استان، دیگر مدیران استان و استاندار گلستان برگزار گردید که در نتیجه آن مردم محروم و مستضعف شهرستان ترکمن توانستند ۳۵۰۰ سند رایگان زمین و خانه دریافت کنند و مردم بندر گز نیز از ۱۵۰۰ سند مشابه متمتع گشتند.

این طرح که هدف اعطای زمین و مسکن به افرادی که توانایی لازم برای تهیه موارد مذکور را ندارند دنبال می کند به عنوان یک پشتوانه و حمایت اقتصادی خوانده می شود که به بهبود شرایط مستضعفین ختم می شود. این طرح در سه شهر از خطه شمال کشور اجرایی خواهد شد که علاوه بر بندر گز و بندر ترکمن، جام خانه را نیز در بر می گیرد. این روستا از توابع میاندرود واقع در استان مازندران می باشد.

اعتبار گزارش شده برای اسناد هایی که در این مراسم واگذار شده اند معادل ۱۵۲ میلیارد تومان گزارش شده است که مساحتی برابر ۶۲۰۰ هکتار برای آن ثبت گردیده. اهدای نمایدن این اسناد صبح امروز به ۱۴ نفر صورت گرفت.

  • منبع خبر : تی نیوز