افزایش قیمت خرید واحد های مسکونی خبر تازه ای نیست و مدت هاست شاهد رشد قیمت ها و گران شدن خانه و مسکن هستیم اما آن چه شرایط را برای خریداران بدتر کرده گران شدن خانه های کوچک متراژ است به گونه ای که با استناد به اخبار گزارش شده قیمت واحد های مسکونی کوچک […]

افزایش قیمت خرید واحد های مسکونی خبر تازه ای نیست و مدت هاست شاهد رشد قیمت ها و گران شدن خانه و مسکن هستیم اما آن چه شرایط را برای خریداران بدتر کرده گران شدن خانه های کوچک متراژ است به گونه ای که با استناد به اخبار گزارش شده قیمت واحد های مسکونی کوچک متراژ به مرز ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و در مواردی هم یک میلیارد تومان گزارش شده که برای خریداران غیرقابل هضم است.

طبق آنچه دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، درخصوص قیمت مسکن در مرداد ماه اعلام نموده، فروش هر متر مربع از واحد های مسکونی با قیمت ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان ثبت شده که حاکی از رشدی بی سابقه است.

به گفته کارشناسان مسکن جهش قیمت در ماه های اخیر بازار مسکن را با رکودی جدید روبرو ساخته و قدرت خرید را از بسیاری متقاضیان سلب نموده که همین امر افت شدید معاملات مسکن را به همراه داشته است.

با استناد به ارقام و اعداد گزارش شده، قیمت فروش آپارتمانی با مساحت ۶۷ متر، در منطقه کوی فردوس ۸۳۰ میلیون تومان بوده است و قیمت فروش خانه ای کلید نخورده با متراژ ۶۸ متر در خیابان نیرو هوایی ۶۲۰ میلیون تومان گزارش شده است. قیمت اعلام شده برای فروش آپارتمانی با مساحت ۶۵ متر در خیابان مرزداران نیز ۸۹۹ تومان اعلام شده است.

آنچه به عنوان قیمت فروش آپارتمانی ۶۷ متری واقع در بلوار عدل از منطقه پونک گزارش شده ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده است. فروش واحد مسکونی کوچک متراژ با قیمتی بالاتر از یک میلیارد تنها به همین یک مورد ختم نمی شود و در گزارشی دیگر فروش خانه ای ۶۳ متری در منطقه پونک با قیمت یک میلیارد و ۸ میلیون تومان ثبت گردیده است.

  • منبع خبر : تی نیوز