احمد مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، پس از این که از واحد های مسکونی مهر احداث شده در شهر جدید صدرا بازدید کرد،  با تأکید بر این که از زمان آغاز پروژه های مسکن مهر در سال ۸۶ تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است افزود: از این تعداد […]

احمد مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، پس از این که از واحد های مسکونی مهر احداث شده در شهر جدید صدرا بازدید کرد،  با تأکید بر این که از زمان آغاز پروژه های مسکن مهر در سال ۸۶ تاکنون ۲ میلیون واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است افزود: از این تعداد ۱۵۰ هزار واحد کماکان در اختیار متقاضیان قرار داده نشده به این دلیل که با مشکلات مختلف دست به گریبانند. مهرآبادی مسائل بانکی، حقوقی و نبود متقاضی برای تعدادی از واحد ها را از جمله این مشکلات دانست و گفت: آن چه سبب شده تعداد اندکی از واحد ها کماکان بلاتکلیف مانده باشند وجود چنین مشکلاتی است. به گفته مهرآبادی طی ۵ سال اخیر، یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی مهر تحویل داده شده است که طبق برآوردهای انجام شده سالانه ۲۰۰ هزار مسکن مهر به متقاضیان واگذار شده است.

احمد مهرآبادی در ادامه صحبت هایش از آماده تحویل بودن ۲۸۰ هزار واحد مسکونی مهر خبر داد و اذعان نمود: به رغم این که چنین واحد هایی تکمیل شده اند اما به دلیل برخی موانع همچون مشکلات خدمات روبنایی و زیربنایی واگذاری آن ها در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد.

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: ما احداث ۲۴ هزار مسکن مهر را در شهر جدید صدرا متعهد شده بودیم و تاکنون از این تعداد ۲۳ هزار واحد در اختیار متقاضیان قرار داده ایم. وی افزود: تعداد قابل توجهی از یک هزار واحد مسکونی باقی مانده در هفته دولت که پشت سر گذاشته شد به بهره وری رسید.

طاهرخانی ضمن اشاره به یکی از پروژه های مسکن مهر که به دلیل برخی مشکلات متوقف شده بود توضیحاتی ارائه داد و افزود: این پروژه که با وقفه ای دو ساله همراه شده بود در ماه های پایانی سال گذشته فعالیتش را از سر گرفت با این حال به دلیل عدم تکمیل آورده متقاضیان، تحویل چنین واحد هایی عقب افتاده است.

طاهرخانی، هدف بازدید از پروژه های مسکن مهر را برنامه ریزی های دقیق جهت پیشبرد طرح های متوقف شده اعلام کرد و اذعان نمود: تصمیم داریم زمانبندی های دقیقی برای پیشرفت کار در نظر بگیریم و بودجه مورد نیاز را برآورد نماییم.

خلیل حاجی پور، به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید ضمن تأکید بر این که اعتبارات و هزینه های مورد نیاز برای پیشبرد پروژه واحد های مسکونی مهر تأمین شده ادامه داد: تنها پروژه باقی مانده مسکن مهر در شهر جدید صدرا، پروژه بناسازان رمضان می باشد که با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته انتظار می رود تا انتهای سال جاری، بخش اعظمی از قسمت های غربی این پروژه افتتاح گردند و به بهره برداری برسند.

به گفته حاجی پور، تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز جهت پیشبرد این پروژه را قائم مقاوم وزیر راه و شهرسازی متقبل شده و وعده داده این هزینه را از محل یارانه های مسکن مهر تهیه نماید. حاجی پور در ادامه این طور گفت: مابقی بودجه مورد نیاز جهت ارائه اقدامات محوطه سازی از محل شرکت عمران مهیا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اشاره ای به گرانی های اخیر داشت و تأکید کرد: برای این که شرایط از آن چه هست برای متقاضیان واحد های مسکونی پروژه بناسازان رمضان دشوار نگردد تا مدتی رشد قیمتی را شاهد نخواهیم بود.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز