به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نتیجه اصلاحاتی که در ساختار این سازمان طی سال های اخیر صورت گرفته، کاهش مراجعات حضوری را به همراه داشته است. طبق این گزارش به سبب چنین تغییراتی، میانگین رفت و آمد های حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک در هر سال ۳۰ میلیون کاهش […]

به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نتیجه اصلاحاتی که در ساختار این سازمان طی سال های اخیر صورت گرفته، کاهش مراجعات حضوری را به همراه داشته است. طبق این گزارش به سبب چنین تغییراتی، میانگین رفت و آمد های حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک در هر سال ۳۰ میلیون کاهش یافته است.

بهره برداری از ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک مربوط به بخش های شمالی و شرقی استان اصفهان، با حضور رئیس سازمان اسناد و املاک کشور انجام شد. از دیگر حاضران این مراسم تویسرکانی به عنوان معاون رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نژاد که در سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان مشغول به فعالیت است می باشند.

ایشان با اشاره به این که بخشی از مشکلات حاکم بر جامعه ناشی از شفاف نکردن برخی موضوعات و آشفتگی های موجود است افزود: جامعه ما با نقص هایی همراه است که از جمله آن ها می توان نقص مقررات را نام برد و به عدم استفاده از شیوه های درست در امور اداری اشاره کرد. وی در ادامه از اقتصاد مقاومتی سخن گفت و با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر این امر، تصریح نمود: ابعاد این نوع اقتصاد باید در جامعه بیشتر نمود پیدا کند.

معاون رئیس قوه قضائیه، مهم ترین روش پایان دادن به جرائم و فساد ها را شفاف کردن مسائل مختلف اعلام کرد و این طور گفت: دشمن در کمین است و از هیچ تلاشی برای مقابله با ارزش های جمهوری اسلامی فروگذار نمی کند، از این رو شفاف سازی بهترین راه جهت دلگرم کردن جامعه است. وی افزود وجود برخی تخلفات در جامعه، مردم را ناراحت و دلزده می کند.

تویسرکانی در ادامه صحبت هایش از ضرورت تلاش و برنامه ریزی های دقیق سخت گفت و تصریح کرد: تجربه چند ساله در امور اداری به من ثابت کرده جدیت در هر کاری اثرگذار است و نتیجه ای مثبت رقم می زند. وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری، تأکید می کنم بن بستی وجود ندارد و با اتکا بر جدیت قطعا می توان مشکلات موجود را از میان برداشت و به شکایات و نارضایتی های جامعه پایان داد.

تویسرکانی با تأکید بر این که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعمال اصلاحاتی دقیق توانسته گام های مؤثری بردارد افزود: به موجبات اعمال اصلاحات ساختاری، ۳۰ میلیون مراجعه حضوری سالانه مردم به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور کاهش یافته است که این عدد نتیجه چنین اصلاحاتی را به خوبی نشان می دهد. تویسرکانی مطلب را واضح تر بیان کرد و این طور گفت: طبیعتا این کاهش رفت  آمد ها با کم شدن سوخت مورد نیاز، کاهش ساعت ها ترافیک و به حداقل رساندن فساد های اداری همراه بوده که بسیار ارزنده و گرانبهاست.

تویسرکانی در ادامه، به حداکثر رساندن بهره وری ادارات و سازمان ها را از مهم ترین اولویت ها دانست و این طور گفت: به صفر رساندن بوروکراسی در فرآیند های اداری از الزامات است. وی افزود: نسبت کارکنانی که در اداره های ایران مشغول به فعالیت هستند به کل افراد جامعه در ایران بسیار زیاد است ضمن این که فعالیت های اداری در ایران پر هزینه اجرایی می گردند که این امر را می توان از مقایسه ایران با کشور های پیشرفته به سهولت متوجه شد. به گفته تویسرکانی نیاز به افزایش بهره وری در اداره های ایران عمیقا حس می شود و باید به دنبال راهکار هایی برای کاهش هزینه اجرای فعالیت های اداری بود.

تویسرکانی گفت: ثبت رسمی باید توسعه پیدا کند و تصریح نمود: گاها دریافت درآمد برای برخی دستگاه ها و دولت از محل ثبت رسمی انجام می شود با این حال تأکید ما بر این است که چنین هزینه هایی می بایست در راستای افزایش توسعه ثبت رسمی به کار گرفته شود تا هزینه خدمات ثبت نیز به ثبات و تعادل برسد. تویسرکانی تأکید کرد چنانچه بخش ثبت رسمی با توسعه همراه گردد، بی تردید هزینه در دیگر دستگاه ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

ایشان در ادامه از تلاش های مضاعف نماینده مردم این استان در مجلس، فعالان دستگاه قضا، آیت الله طباطبایی که به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان مشغول به فعالیت است کمال تشکر را به عمل آورد و از حمایت هایشان که سبب شده سازمان ثبت بهتر بتواند وظایفش را عملی سازد، قدردانی نمود. وی در ادامه تلاش های بیشتر کارکنان بخش ثبت اسناد را خواستار شد با این هدف که ارائه خدمات به مردم با سرعت و کیفیت بالاتری اجرایی گردد.

آیت الله طباطبائی نیز تلاش های صورت گرفته توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را ستودنی خواند و افزایش رضایت مردم را نتیجه این امر دانست. وی افزود: به لطف اقدامات ارزشمندی که صورت گرفته حجم کار ها کم شده و فرآیند های اداری سریع تر انجام می گردد.

از دیگر حاضران این جلسه، شماری از نمایندگان مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان سطح استان، خانواده گرانقدر شهدا، رئیس کل دادگستری استان و شورای قضائی بودند.

  • منبع خبر : تی نیوز