رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن، پیرامون افزایش سقف وام خرید مسکن توضیحاتی ارائه نمود و اجرایی شدن چنین پیشنهادی را همراه با محدودیت های زیادی اعلام کرد. وی اظهار داشت: قبل از موافقت با پیشنهاد مطرح شده باید محدودیت ها را سنجید و توانایی بازپرداخت چنین تسهیلاتی را به دقت مورد […]

رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن، پیرامون افزایش سقف وام خرید مسکن توضیحاتی ارائه نمود و اجرایی شدن چنین پیشنهادی را همراه با محدودیت های زیادی اعلام کرد. وی اظهار داشت: قبل از موافقت با پیشنهاد مطرح شده باید محدودیت ها را سنجید و توانایی بازپرداخت چنین تسهیلاتی را به دقت مورد بررسی قرار داد.

رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین بانک مسکن تأکید کرد با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن بی تردید بازپرداخت آن برای دریافت کنندگان و متقاضیان وام، سنگین و دشوار خواهد بود.

حیدری در ادامه ضمن اشاره به این که وضعیت مسکن در شرایط فعلی نامشخص است و بازار مدام در حال نوسان و التهاب می باشد افزود: مواردی از قبیل کاهش قدرت خرید متقاضیان، افزایش بی سابقه قیمت مسکن و در اختیار نبودن مسکن متناسب با تقاضا موجب شده آشفتگی در بازار مسکن کاملا مشهود باشد. وی این طور ادامه داد: با گران شدن خانه بسیاری از خریداران واقعی مسکن خود را کنار کشیده اند چرا که خرید در شرایط فعلی واقعا دشوار است.

حیدری، اظهار داشت: جمع کثیری از متقاضیان که سال پیش گمان می کردند امسال صاحب خانه خواهند شد و ملکی را به نام خویش خواهند زد اکنون شرایط را بسیار سخت می بینند و از خرید مسکن عاجزند. رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن افزود: متقاضیانی که سال گذشته پول خود را سپرده کردند با این امید که در سال جاری صاحب خانه شوند نیاز است مورد توجه قرار بگیرند و از حمایت های دولت بهره مند شوند. رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن افزود: بهترین راهکار اندیشیدن تدابیری اساسی در خصوص بازپرداخت اقساط تسهیلات است و باید برنامه ریزی هایی صورت گیرد که دریافت کنندگان مشکلی در خصوص بازپرداخت وام نداشته باشند و متحمل فشار زیادی نگردند.

رئیس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن، در پایان اذعان نمود: چنانچه سقف تسهیلات خرید مسکن را افزایش دهیم باز هم کمکی به دریافت کنندگان نکرده ایم چرا که بازپرداخت اقساط آن سنگین و دشوار است.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد