حمید الله بلیده ای، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار واقع در بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی خبر داد و استفاده از این سیستم را روشی جهت اطلاع از جزئیات معابر و املاک معرفی نمود. بلیده ای ضمن تأکید بر این که استفاده از سیستم یکپارچه […]

حمید الله بلیده ای، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار واقع در بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان از راه اندازی سیستم یکپارچه شهرسازی خبر داد و استفاده از این سیستم را روشی جهت اطلاع از جزئیات معابر و املاک معرفی نمود.

بلیده ای ضمن تأکید بر این که استفاده از سیستم یکپارچه شهرسازی می تواند صحت اطلاعات وارده را تضمین نماید اظهار داشت: اطلاعات وارد شده در زیر سیستم املاک و معابر که با نام نرم افزار شهرنگار شناخته می شود ثبت می گردد و یک بانک اطلاعاتی را ایجاد می نماید.

به گفته بلیده ای، با تکیه بر راهنما های داده آمایی، عملیاتی از قبیل به روز رسانی نقشه های هوایی و ایجاد لایه های این نقشه مطابق با GIS عملی می گردد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار، استفاده از این سیستم را با مزایای زیادی همراه خواند و افزود: با کمک این سیستم محاسبه و دریافت عوارض به سادگی محقق می گردد ضمن این که درآمد های پایدار را دقیق تر می توان دریافت کرد و درآمد نوسازی سریع تر قابل اتخاذ خواهد بود که همه این ها به کاهش تخلفات حاصل از تغییر کاربری طرح تفصیلی منتهی می گردند. این سیستم به اجرای بهتر قوانین کمک شایانی می کند و با رصد کردن دائمی اطلاعات جلوی تخلفات را می گیرد.

بلیده ای در ادامه دیگر مزایای به کارگیری این سامانه را برشمرد و گفت: عوارضی که از طریق این سیستم دریافت می شوند قطعی می باشند ضمن این که اطلاعات به صورت آرشیو الکترونیک گردآوری و ثبت می گردند و به سادگی در دسترسند. علاوه بر این سرعت و دقت این سامانه قابل تحسین است.

وی در ادامه استفاده از این سیستم را برابر با کاهش خسارت های حقوقی و مشکلات مالی خواند و افزود: با وجود سیستم یکپارچه شهرسازی، می توان بدون نیاز به مراجعه حضوری فعالیت های مورد نظر را انجام داد.

  • منبع خبر : تی نیوز