مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک، ضمن تأکید بر این که قیمت مسکن و اجاره بها در تهران با روندی صعودی همراه بوده است اذعان نمود: بسیاری از متقاضیان مسکن به دلیل مشکلات مالی نگاهشان را معطوف به شهرک های اقماری در اطراف تهران ساخته اند. وی در خصوص بازار مسکن در شرایط کنونی این […]

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک، ضمن تأکید بر این که قیمت مسکن و اجاره بها در تهران با روندی صعودی همراه بوده است اذعان نمود: بسیاری از متقاضیان مسکن به دلیل مشکلات مالی نگاهشان را معطوف به شهرک های اقماری در اطراف تهران ساخته اند.

وی در خصوص بازار مسکن در شرایط کنونی این طور گفت: در حال حاضر تعداد معاملات مسکن کاهش یافته  با این حال نمی توان ادعا کرد بازار مسکن گرفتار رکود است. مصطفی قلی خسروی افزود: زمانی استفاده از لفظ رکود برای بازار مسکن صحیح خواهد بود که هیچ معامله ای صورت نگیرد حال آن که چنین نیست و روزانه شاهد خرید و فروش مسکن هستیم اما کمتر از قبل.

وی میزان کاهش تعداد خرید و فروش مسکن را معادل ۱٫۷ درصد اعلام کرد و اذعان نمود: جهش قیمت مسکن کاهش معاملات را به همراه داشته است با این حال کماکان مسکن خرید و فروش می گردد. وی تصریح کرد: بازار اجاره نیز شرایطی مشابه دارد و بالا بودن نرخ اجاره بها توجه بسیاری از مستأجرین را به شهرک های اقماری اطراف تهران معطوف ساخته است.

مصطفی قلی خسروی اظهار داشت: مردم ناگزیرند منطقه های اطراف تهران را برای اقامت برگزینند چرا که اجاره بها برای بسیاری از مستأجرین سنگین است و آن ها از پرداخت چنین هزینه ای عاجزند.

رئیس اتحادیه املاک کشور ضمن تأکید بر این که وجود خانه های خالی را رد می کند و هر صاحب خانه ای مایل است ملکش را اجاره و یا رهن دهد تصریح کرد: تمام واحد های مسکونی که در سال های ۸۶ و یا ۹۱ ساختشان به پایان رسیده جهت اجاره و یا رهن مورد استفاده قرار گرفته اند.

ایشان در نهایت پیرامون مسکن امید به عنوان یکی از برنامه های دولت صحبت کرد و تصریح نمود: دولت توجهش را بر بافت های ناکارآمد و فرسوده متمرکز ساخته است که این کار بازار مسکن را آرام می کند و مانع از جهش قیمت ها می شود.

وی با اشاره به این که شرایط برای دهک های پایین جامعه سخت و دشوار است اظهار داشت: توجه به این قشر جامعه امری کاملا ضروری است و می بایست عرضه در بخش مسکن را افزایش دهیم. وی این طور ادامه داد: با احداث واحد های مسکونی بیشتر می توان چنین واحد هایی را در اختیار این قشر از جامعه قرار داد و ضمن متعادل ساختن عرضه و تقاضا، جلوی رشد قیمت ها را گرفت.

  • منبع خبر : تی نیوز