ابوالفضل موسوی بیوکی به عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: تعداد واحد های مسکونی خالی در سال ۹۵ به گزارش وزارت راه و شهرسازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بوده است. به گفته موسوی بیوکی، وزارت راه و شهرسازی در جهت شناسایی بهتر این خانه های خالی درصدد است سامانه ای را […]

ابوالفضل موسوی بیوکی به عنوان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: تعداد واحد های مسکونی خالی در سال ۹۵ به گزارش وزارت راه و شهرسازی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بوده است.

به گفته موسوی بیوکی، وزارت راه و شهرسازی در جهت شناسایی بهتر این خانه های خالی درصدد است سامانه ای را راه اندازی نماید که به صورت برخط اطلاعات این خانه ها را رصد می کند و با شناسایی آن ها، سازمان مالیاتی کشور را موفق به اخذ به موقع مالیات می سازد. نماینده مردم شریف یزد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که اجرای این سامانه می تواند صاحب خانه ها را ترغیب نماید که ملکشان را اجاره دهند و یا به فروش برسانند اذعان نمود: با راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور صاحب خانه ها از اخذ درآمد های مازاد عاجز خواهند شد.

موسوی بیوکی صحبت هایش را این طور ادامه داد: طبق طرح اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی، صاحب خانه ها ناگزیرند تا یک ماه در راستای اجاره ملکشان اقدام کنند هر چند این مدت زمان بر اساس فصول جابه جایی قابل تغییر خواهد بود. وی با تأکید بر این که قیمت اجاره ملک را مجلس نمی تواند تعیین کند افزود: با علم به این موضوع که قانون، حق مالکیت صاحب خانه را به رسمیت می شناسد قوه مقننه حق دخالت در اموری این چنینی ندارد و این صاحب ملک است که قیمت فروش یا اجاره را تعیین می کند. به گفته نماینده مردم یزد، مجلس موظف به وضع چنین قانونی است و مواردی از قبیل قیمت اجاره و یا فروش ملک می بایست مورد توافق موجر، مستأجر و مشاور املاک باشد.

موسوی بیوکی از در دست بررسی بودن طرح جدید املاک استیجاری سخن گفت و افزود: بر اساس این طرح اشخاص حقیقی با حمایت ها و مساعدت هایی که دولت متعهد به انجام آن ها شده مساکنی را برای اجاره احداث می کنند. وی تصریح کرد: با این کار دولت به بازار اجاره نفوذ بیشتری خواهد داشت و نظارت های دقیق و صحیح تری بر اجاره بهای تعیین شده اعمال خواهد کرد که در نهایت به ثبات قیمت ها منجر می گردد. ابوالفضل موسوی بیوکی در پایان گفت: امید است با اجرای این طرح و طرح های مشابهی که به متعادل شدن عرضه و تقاضای مسکن در بازار کمک می کنند شاهد به ثبات رسیدن قیمت ها و کاهش نرخ فروش و اجاره واحد های مسکونی باشیم.

  • منبع خبر : تی نیوز