گزارشات منتشر شده از ۶ هزار میلیارد ریال شدن ارزش فرابورس کشور خبر می دهند. مطابق ارقام اعلام شده، ارزش فرابورس تا پایان شهریور ماه سال جاری ۶۳۴۰ میلیارد ریال اعلام شده که ماحصل خرید و فروش بالغ بر ۸۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار می باشد. بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی سازمان بورس […]

گزارشات منتشر شده از ۶ هزار میلیارد ریال شدن ارزش فرابورس کشور خبر می دهند. مطابق ارقام اعلام شده، ارزش فرابورس تا پایان شهریور ماه سال جاری ۶۳۴۰ میلیارد ریال اعلام شده که ماحصل خرید و فروش بالغ بر ۸۰۱ میلیون برگه اوراق بهادار می باشد.

بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، در هفته پایانی شهریور که به ۲۷ ام ختم گردید، شاخص کل فرابورس روندی رو به رشد را شاهد بوده و با تجربه ۲۱ واحد رشد، به ارزش ۱۸۵۸ واحدی نائل شده است. با استناد به این گزارشات، بالغ بر نصف حجم کل بازار های فرابورس نتیجه داد و ستد های صورت گرفته در بازار اول و دوم بوده اند. حجم داد و ستد های انجام شده ۴۵۵ میلیون سهم اعلام گردیده که ارزشی بالغ بر ۱۴۹۷ میلیارد ریال برای آن ها به ثبت رسیده است.

پربیننده ترین نماد از میان تمام نماد های فرابورسی به نماد ذوب آهن اصفهان تعلق گرفته که بیشترین حجم داد و ستد در دو بازار اول و دوم را به نام خود زده است.

دیگر نماد فرابورسی که بیشترین رشد قیمت ها را تجربه کرده نماد “ثغرب” اعلام شده که متعلق به گروه انبوه سازی املاک و مستغلات می باشد. یکی دیگر از نماد های فرابورسی که بیشترین جهش قیمت را شاهد بوده، نماد “سمگا” متعلق به گروه هتل و رستوران ها می باشد.

بیشترین کاهش معاملاتی به نام گروه پتروشیمی خراسان بار و گروه شرکت های پالایش نفت شیراز گزارش شده است.

با استناد به ارقام ارائه شده در خصوص وضعیت بازار پایه، میزان داد و ستد های مربوط به تابلو های الف، ب و ج، با ارزشی بالغ بر ۱۲۳۶ میلیارد ریال بوده که حاصل معامله ۵۹۶ میلیون سهم می باشد.

تعداد اوراق داد و ستد شده در تابلو اوراق با درآمد ثابت بالغ بر ۲ میلیون اوراق گزارش شده که ارزش ثبت شده برای آن ها بیش از ۲۱۶۷ میلیارد ریال بوده است.

رصد معاملات صورت گرفته در تابلو تسهیلات مسکن حاکی از آن است که تعداد اوراق معامله شده ۶۷۸۱۰ ورق بوده و ارزش ثبت شده برای آن ها ۴۳ میلیارد ریال می باشد. بیشترین حجم معاملات با داد و ستد ۱۸۵۳۴ ورق، برای اوراق تسه مردادماه ۹۷ بوده است که ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برای آن ها گزارش شده است. گران ترین قیمت برای تسه نیز متعلق به همین مورد می باشد که با ۶۵۱ هزار ریال به ثبت رسیده است.

  • منبع خبر : تی نیوز