افشین حبیب زاده، عضو شورای تهران از بلاتکلیفی شماری از قرارد هایی که میان صاحبان املاک و سازمان املاک و مستغلات کشور منعقد شده خبر داد و اذعان نمود: وضعیت این قرارداد ها که مربوط به طرح توسعه شهرداری می باشد سال هاست بلاتکلیف مانده است. حبیب زاده پس از حضور در ۸۶ امین جلسه […]

افشین حبیب زاده، عضو شورای تهران از بلاتکلیفی شماری از قرارد هایی که میان صاحبان املاک و سازمان املاک و مستغلات کشور منعقد شده خبر داد و اذعان نمود: وضعیت این قرارداد ها که مربوط به طرح توسعه شهرداری می باشد سال هاست بلاتکلیف مانده است.

حبیب زاده پس از حضور در ۸۶ امین جلسه شورای شهر تهران از پیگیری های زیاد برخی مالکان خبر داد و افزود: بسیاری از افراد وضعیت این قرارداد ها را از معاونت نظارت جویا شده اند و خواستار بررسی های دقیق گشته اند. وی تصریح کرد: پیگیری های ما نشان داده بسیاری از قرارداد های طرح توسعه شهرداری تهران چند سالی است بدون توجه و پیگیری مانده اند که این شرایط نیازمند توجه ویژه شهرداری است.

حبیب زاده ضمن اشاره به این که چنین بی توجهی می تواند به بروز آسیب های جدی ختم شود افزود: فرسودگی تأسیسات و املاک مزبور بی تردید مشکلاتی را برای صاحبان املاک بوجود خواهد آورد. ایشان تأکید کردند در شرایط کنونی مالکان این املاک نمی توانند آن ها را به غیر بفروشند و با توجه به این که مالکان از اقشار کم درآمد جامعه هستند، با  وجود جو حاکم و مشکلات اقتصادی که بیش از پیش نمود پیدا کرده چنانچه ملکشان را بفروشند نمی توانند موردی مشابه خریداری کنند از این رو شرایط برای این دسته از مالکان واقعا دشوار است.

نایب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار داشت: لازم است وضعیت چنین قرارداد هایی هرچه زودتر مشخص گردد و به عنوان اولویت اصلی در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

الهام فاخری از دیگر افرادی بود که بی توجهی به برخی امور در حوزه زنان را به شهرداری یادآور شد و خواستار اصلاح سریع این امور گردید.

الهام فاخری که به عنوان رئیس کمیته شورای شهر تهران مشغول به فعالیت است ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه زنان تصریح کرد: دوره ۵ ام شورای شهر با حضور مردان و زنان برگزار گردید که زنان تشکیل دهنده ۳۰ درصد از لیست بودند و این طور ادامه داد: با وجود این که تمام زنان حاضر از فعالان اجتماعی و سیاسی بودند و به رغم این که این لیست بهبود شرایط زنان را دنبال می کرد و از پشتوانه برنامه ای بهره مند بود، طی یک سالی که گذشت فعالیت قابل توجهی از سوی شهرداری در راستای تحقق این امر مشاهده نشده است.

وی از این که در سازمان شهرداری شرایط عادلانه ای برای زنان و مردان لحاظ نشده و تصدی پست و اجرای برخی خدمات از جانب زنان با مشکلاتی همراه است اظهار ناراحتی کرد و اذعان نمود: با وجود تمام این موارد، پیگیری برخی امور نیز به نوبه خود دشوار است و راهکاری برای این مسائل در نظر گرفته نشده است.

الهام فخاری صحبت هایش را این طور ادامه داد: این شرایط تنها به درون سازمان شهرداری محدود نمی شود و متأسفانه در برون این سازمان و در محدوده شهری هم شاهد چنین مشکلاتی هستیم. فخاری با تأکید بر این که در جهت ارتقای امنیت فضاهای شهری علی الخصوص برای زنان تدابیری اندیشیده نشده تصریح کرد: در بخش مدیریت شهری از استعداد سمن هایی که در حوزه مربوط به زنان حضوری پررنگ دارند استفاده نشده که بی تردید جای تأمل دارد.

ایشان اظهار داشتند: بهبود شرایط زندگی زنان گویا امری است که به دست فراموشی سپرده شده و مدت هاست اقدامی در این راستا صورت نگرفته است، از طرفی ستاد های ایجاد شده جهت توان افزایی خانم هایی که سرپرست خانوار هستند نیز بدون تغییر مانده و پیشرفت و بهبودی در این زمینه اتفاق نیفتاده است. وی در پایان نبود نظارت های دقیق و کنترل های صحیح بر فعالیت معاونت ها را متذکر شد و توجه به این امور را ضرورتی اساسی قلمداد کرد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز