کشور چین توانسته است در سال های اخیر شلوغ ترین بازار های خودرو و مسکن را به نام خود بزند، با این حال مدتی است جهش قیمت مسکن در چین خبرساز شده و بازار مسکن در این کشور در حال تجربه رکودی جدید است. در این میان یک شرکت واقع در شانگهای، سر و صدای […]

کشور چین توانسته است در سال های اخیر شلوغ ترین بازار های خودرو و مسکن را به نام خود بزند، با این حال مدتی است جهش قیمت مسکن در چین خبرساز شده و بازار مسکن در این کشور در حال تجربه رکودی جدید است. در این میان یک شرکت واقع در شانگهای، سر و صدای زیادی به پا کرده و به تمام افرادی که یکی از آپارتمان هایش را می خرد وعده تقدیم یک دستگاه بی ام و داده است تا شاید با این کار بتواند بازار خودرو و مسکن را ادغام کند و نتیجه ای متفاوت رقم بزند.

قیمت ثبت شده برای هر کدام از آپارتمان های این شرکت شانگهایی ۶۲۱ هزار دلار ثبت شده که گویا تقاضای خریدش شوخی بردار نیست و به نظر می رسد تهیه اش از عهده عده کثیری خارج است. فروش تنها ۲۵ واحد مسکونی از ۳۵۰ مورد موجود این ادعا را ثابت می کند. با استناد به گزارشات ارائه شده این شرکت به خریداران واحد مسکونی، یک دستگاه بی ام و تحویل می دهد. بی ام و اعطایی توسط این شرکت جزو سری ۳ و سری X1 می باشد که انتخاب با خریدار است و چنانچه متقاضی هیچ کدام را نپسندد این مبلغ از هزینه مورد نیاز جهت خرید آپارتمان کسر خواهد شد.

این نخستین باری نیست که شرکتی خصوصی در چین از خدماتی این چنینی رونمایی می کند و برخی شرکت ها نیز در گذشته برای فروش بهتر واحد هایشان از تخفیف های منحصر به فرد رونمایی کرده اند، سفر هایی خاص در نظر گرفته اند و یا خودرو هایی سواری به همراه آپارتمان اعطا نموده اند. چین به عنوان کشوری پرجمعیت که ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون جمعیت برای آن به ثبت رسیده نیازمند برنامه های دقیقی جهت برآورده ساختن نیاز مسکن است با این حال قیمت های گزارش شده برای واحد های مسکونی از قدرت خرید متقاضیان بسیار بیشتر است.

آمار ارائه شده در خصوص میزان معاملات مسکن و خودرو در چین نشان می دهد تقاضای اهالی چین برای خرید مسکن و خودرو کم شده و حجم معاملات در این دو بازار در حال تجربه روندی نزولی است. با این حال چین را به عنوان بزرگ ترین بازار خودرو در دنیا می شناسند چرا که تعداد خودرو فروخته شده در سال ۲۰۱۷ برای این کشور ۲۸٫۸ میلیون عدد اعلام شده که به نوبه خود بی نظیر است. این رقم در مقایسه با ارقام گزارش شده برای سال ۲۰۱۶ شاهد رشد ۳ درصدی بوده که این میزان رشد در سال های اخیر بی سابقه و بسیار کم قلمداد می گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز