دکتر عیسی کاظم نژاد، به عنوان عضو هیئت مدیره بانک سپه، میزان املاک مازاد واگذار شده توسط این بانک در پنج سال گذشته را معادل ۴۷۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح نمود: بالغ بر دو برابر رقم مذکور در حال حاضر آماده واگذاری است. وی در خصوص املاک مازاد فروخته شده از سال ۹۲ […]

دکتر عیسی کاظم نژاد، به عنوان عضو هیئت مدیره بانک سپه، میزان املاک مازاد واگذار شده توسط این بانک در پنج سال گذشته را معادل ۴۷۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح نمود: بالغ بر دو برابر رقم مذکور در حال حاضر آماده واگذاری است.

وی در خصوص املاک مازاد فروخته شده از سال ۹۲ تا سال جاری جزئی تر صحبت کرد و این طور گفت: ۵۴۹ ملک مازاد توسط بانک سپه در اختیار خریداران قرار گرفته است و در حال حاضر درصدد هستیم ۳۶۵ مورد دیگر را نیز به متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار نماییم. به گفته کاظم نژاد ارزش ثبت شده برای املاک آماده واگذاری ۸۲۰۷ میلیارد ریال می باشد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان ضمن تأکید بر این که مقام معظم رهبری واگذاری سرمایه های مازاد بانک را امری ضروری خطاب کرده اند افزودند: بانک سپه در راستای عمل به بیانات مقام معظم و سخنان ریاست جمهوری مبنی بر پیروی از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، درصدد فروش املاک مازادش می باشد. وی تصریح کرد: بانک سپه برنامه های ارزشمندی در پیش گرفته هرچند تاکنون نیز در این زمینه بار ها تلاش کرده است.

پیشرفت بانک سپه در حوزه فروش املاک مازاد

کاظم نژاد این طور ادامه داد: بانک سپه تلاش کرده همزمان با تأکید بیشتر دولت بر واگذاری چنین سرمایه هایی، فعالیتش را تسریع ببخشد و بر میزان اموال واگذار شده بیفزاید. به گفته کاظم نژاد فروش اموال مازاد بانک سپه در سه سال گذشته با روندی صعودی همراه بوده و ماهانه مزایده ای با این هدف در کشور برگزار می گردد.

املاک مازاد واگذار شده بانک سپه در ۱۲ ماه گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بوده است

ایشان خاطرنشان کردند میزان املاک واگذار شده بانک مسکن در یک بازه ۱۲ ماهه که از شهریور سال ۹۶ تا اواخر مرداد ماه سال جاری را شامل می شود ۲ هزار میلیارد ریال بوده است. کاظم نژاد در ادامه میزان املاک مازاد فروخته شده در سال ۹۶ را بالغ بر ۱۶۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد که معادل ۱۳۰ رقبه ملک مازاد بوده است. وی خاطرنشان کرد در سال ۹۷ نیز بانک سپه فروش این املاک را در دستور کارش قرار داده است.

۴۰ درصد از سهام شرکت امید فروخته شد

به گفته کاظم نژاد با موافقت هیئت مدیره بانک سپه، از ۷۰٫۴۳ درصد از سهام شرکت امید که در اختیار بانک سپه بوده است، ۴۰ درصد تاکنون واگذار شده است. کاظم نژاد این طور ادامه داد علاوه بر این شرکت، بانک سپه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تلاش کرده سهام مربوط به شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم را نیز واگذار کند و دیگر شرکت ها همچون ری، عمران و مسکن در دو استان آذربایجان غربی و همچنین خراسان شمالی را هم به فروش برساند.

  • منبع خبر : تی نیوز