احمد تویسرکانی به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهار داشت: در ایران نقل املاک به کمتر از سه روز زمان نیاز دارد و در ۹۰ درصد موارد سند مالکیت در چنین بازه زمانی در اختیار متقاضی قرار گرفته است. وی با اشاره به این که در برخی کشور های پیشرفته همچون فرانسه […]

احمد تویسرکانی به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهار داشت: در ایران نقل املاک به کمتر از سه روز زمان نیاز دارد و در ۹۰ درصد موارد سند مالکیت در چنین بازه زمانی در اختیار متقاضی قرار گرفته است. وی با اشاره به این که در برخی کشور های پیشرفته همچون فرانسه انجام این عملیات دست کم ۲ ماه به درازا می انجامد گفت: شرایط نقل و انتقال ملک در ایران از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

تویسرکانی، پس از ملاقات دیدیه کوفار ضمن اشاره به این که نهاد سردفتری و دفاتر ثبت اسناد رسمی از مهم ترین نهاد های دو کشور فرانسه و ایران محسوب می شوند اظهار داشت: ایران و فرانسه می توانند در این خصوص تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند که بی تردید منجر به نتیجه های خوبی خواهد شد.

تویسرکانی پس از دیدار با رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه در نشستی این طور گفت: طی دیدار هایی که با مقامات مربوطه فرانسه داشته ایم و صحبت هایی که رد و بدل شده از پیشرفت های چشمگیر نهاد سردفتری ایران اطمینان حاصل کرده ایم و چه بسا در برخی امور از فرانسه نیز وضعیت بهتری داریم. وی این طور ادامه داد: در سردفتری ثبت اسناد ایران، فعالیت ها با کمک گرفتن از روش های مدرن انجام می شوند و شیوه های سنتی مدتی است کنار گذاشته شده اند. تویسرکانی ضمن اشاره به این که برخی امور مربوط به نقل املاک در کشور پیشرفته ای همچون فرانسه کماکان به صورت دستی انجام می شود اظهار داشت: خوشحالیم که در ایران مدتی است چنین فعالیت هایی را مدرن و با اتکا به شیوه های جدید اجرایی می کنیم. وی بار دیگر تأکید کرد: درحالی که فرانسه اعلام می کند نقل و انتقال ملک در این کشور دست کم دو ماه زمان می طلبد، در ایران چنین فرآیندی در ۹۰ درصد مواقع نهایتا سه روز به طول می انجامد که برای ما افتخار بزرگی است.

تویسرکانی در ادامه صحبت هایش پیرامون بازدید از حوزه کاداستر فرانسه توضیحاتی ارائه نمود و گفت: ملاقات هایی در چنین بخش هایی صورت گرفته به این امید که بتوانیم وضعیت کشور را با فرانسه مقایسه کنیم، در راستای بهبود شرایط تلاش نماییم و وضعیت ارائه خدمات به مردم را ارتقا دهیم.

رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه پس از این دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد کشورمان، از مشارکت های بیشتر دو کشور در این حوزه اظهار امیدواری کرد و افزود: در سه سال اخیر ایران و فرانسه ملاقات های ارزشمندی در این زمینه داشته اند و امیدوارم با توجه به نقطه نظرات مشترکی که میان دو کشور وجود دارد بتوانیم در این حوزه همکاری های اثربخشی داشته باشیم.

ریاست این هیأت ایرانی بر عهده رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس قوه قضائیه بوده است و این هیأت در روز های آتی به ژنو سوئیس خواهد رفت تا در مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی حضور یابد. این هیأت به عنوان مرجع ملی مالکیت معنوی با هدف توسعه همکاری با کشور های مطرح جهان در زمینه مالکیت های معنوی این سفر را در پیش گرفته است تا بتواند از نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و از مواضع دیگر کشور ها همچون اتحادیه اروپا آگاه گردد.

  • منبع خبر : تی نیوز